Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

söndag 14 mars 2010

Tänk

Nu har jag läst en tråd på Familjeliv.se om amning.
Jösses, vilken känslig grej! Jag kan faktiskt inte förstå det. Skulle någon lägga sig i hur länge jag ammade skulle jag antingen bli vansinnig eller inte bry mig om det alls. Hur kan folk ha åsikter om andras amning? Det är helt över mitt förstånd.
Amning är något ytterst privat och det har ingen annan med att göra. Det är en grej mellan barnet och mamman. Ingen annan.

Det finns lite andra trådar på Familjeliv också. Bl.a. en där man diskuterar bebisars utseende. Mulliga eller smala. Allvarligt talat, diskutera bebisars tjockhet?!?!! Så dumt.
Om vi vuxna diskuterar sånt så ska vi vara tysta när alla småtjejer börjar bli kroppsfixerade i ung ålder. Det är vi vuxna som påverkar. Även unga tonåringar kan nämligen läsa trådar på Internet. Om nu någon hade missat det.

Tänk, för fan. Tänk.

2 kommentarer:

  1. Detr är det som kan verkligen fascinera mig med FL och annat på internet - att vi människor är så snara att dömma andra utan att titta på oss själva. Helt otroligt elaka och privata kommentarer kan folk bara slänga ur sig - allt i skydd av anonymiteten. Slår vad om 1000 spänn att 99% av de skulle inte våga säga pip i verkligheten. Fegt! Därför har jag varit så tacksam för vår lilla tråd på FL

    SvaraRadera
  2. Precis! Jag håller med dig helt och hållet. Det är så många som inte skulle våga yppa sig i "verkliga" livet som sitter på FL och vädrar.

    Vilken tur jag har haft som faktiskt bara "träffat" riktiga pinglor där! Tack för att ni finns, ni vettiga tjejer!

    kram

    SvaraRadera