Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 17 maj 2010

Placebolöpning

Så var det måndag igen... Suck! Normalt har jag inget emot måndagar men efter en långhelg så känns det faktiskt lite extra tungt att gå till jobbet. Men å andra sidan, när jag väl kommer dit så är det bara kul. Vilken lyx att få säga så om sitt jobb!

Till middag blev det en jättemacka med kyckling och curry och sen en föreläsning via jobbet. Jag smet lite tidigare för att hålla mig till mitt nya "springschema" - jag ska springa nästan varje dag.
Anledningen till det är att eftersom det är sjukt mycket björkpollen i luften så verkar det som om jag inte kan röra mig en meter utan att bli trött. Därför tvingar jag mig ut i spåret för att bygga upp andningen lite. Och det hjälper!
Naturligtvis så tar jag allergitabletter också annars skulle jag nog trilla ihop och dö av andnöd... Men det jag blir faktiskt lite bättre än första dagarna när allergin slog till. Eller så är det en placeboeffekt. Men i så fall så struntar jag i det för det funkar hur som helst.

Pollenkramar från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar