Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

onsdag 2 oktober 2013

Att vänta

Jodå, jag lever. Just nu tar dock jobbet den största delen av min tid och lediga stunder tillbringar jag med Mini och Fina M utan dator i närheten. Då blir bloggandet lite lidande...

Jag har avslutat Primolutkuren och väntar på mensen. Den brukar dyka upp efter ca 3-4 dagar men den här gången vill den visst inte alls vara med.
Jag var hos Fru Gyn igår och kollade slemhinna och om mensen var på gång.
Hinnan var 5,3 mm och inga tecken på mens ännu. Hon tyckte att jag kan vänta veckan ut i alla fall.
AVA lät inte heller så bekymrade så jag får väl finna mig helt enkelt. Vänta. Tålamod.
Inte mina starka sidor, men jag har lärt mig med åren, hihi.

Det här betyder att min "plan" om att ha FET den 21/10 inte fungerar. Det hade fungerat så bra men det blir ju oftast inte som man tänkt sig när det kommer till ÄD, så det är inte hela världen. Så klart!
Hoppas att det blir den 25:e istället. En fredag. Eftersom jag ska stanna en natt efter insättningen så missar jag bara en dag på jobbet i så fall.
Kanske kan jag kosta på mig att åka torsdag eftermiddag och gå på spa innan insättningen också? Det vore lyxigt!
Men, som sagt, att planera när mensen ska komma är lite överkurs. Den kommer när den vill. Mutter, mutter.... Jag får finna mig.

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar