Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 11 oktober 2013

Barntankar

Jag är lite väl disträ... Har helt glömt bort att boka tid för VUL den 14/10! I min hjärna var det liksom redan bokat. Och på fredagar jobbar inte min gyn så jag får ringa på måndag och se om Fru Gyn har en kvart över för mig någon av de närmaste dagarna. Bra jobbat, Wilda...

I övrigt mår jag strålande! Jag har noterat att jag sover otroligt bra på nätterna jämfört med tidigare. Det kan jag bara tacka Progynonet för. Östrogen. Mums.
Och allt deppande under Primoluttiden är inte heller så konstigt eftersom det är nedreglerande, d.v.s. mina östrogennivåer låg väl helt i botten.
Fru Gyn påpekade att när jag var gravid så var jag nästan hög på östrogen, hahahaa! Och så sa hon att när allt det här är över så ska vi se till att få östrogennivåerna på en bra nivå igen. Så att jag får fortsätta att sova gott och vara på ett bra humör.

Över.... jag undrar när det här är över, förresten? Jag vill inte att det ska vara över. Jag vill ha barn. Helst åtta till, men det går inte.Och jag är livrädd för att bli bitter på något sätt, men det tror jag inte att jag blir. Jag är en för glad skit för det även om jag kan bli lite ledsen då och då.
Häromdan frågade jag Fina M om vi inte ska fråga AVA om donatorn ställer upp igen. Han var inte lika pigg på det som jag. Han har funnit sig till ro med Mini och är så nöjd som det är. Jag tror inte att han vill "förstöra" det på något sätt. Han är nöjd och glad helt enkelt.
För min del har tankarna börjat gro lite. Jag kan inte släppa tanken på att fråga donatorn igen. Tänk om...
Det känns som en förbjuden tanke, för om Fina M är glad och nöjd med hur vi har det nu, hur ska jag då kunna släppa tanken på fler barn? Men jag ska nog inte tänka i de banorna ännu. Just nu försöker jag att fokusera på att få slemhinnan att växa och bli toppenfin. Allt annat får vänta... Och jag mår faktiskt riktigt bra, tankarna till trots!

Nu ska jag gå och tugga i mig en avocado. E-vitamin is da shit!

Kramar



1 kommentar:

  1. Det låter ju som en bra idé tycker jag. Fråga kan man väl börja med... men det är klart du behöver ha M med dig på det hela. Men ni har ett embryo kvar nu väl? E-vitamin är bra!! Kram på dig!

    SvaraRadera