Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 21 oktober 2013

Knastankar

VAB igen... Ganska skönt att jag har jobbdatorn på jobbet så att jag verkligen inte kan göra annat än att bara vara. Dessutom är jag krasslig själv så det är bara bra att jag vilar lite själv.
Mini är tokförkyld och har feber. Inte så hög som hon brukar få, tack och lov, men tillräckligt för att hon ska vara hemma och vila, vila, vila.

Undrar om det är ok att vara lite sjuk när det är insättning? Rent fysiologiskt, alltså. Det borde det väl vara? Då fokuserar immunförsvaret på basilusker istället för på att ett embryo dyker upp, tänkte jag. Risken att embryot stöts bort av kroppen borde alltså minska lite. Mina egna über-amatör-teorier, hehee. Naturligtvis.

I övrigt ser jag fram emot att få åka bort även om det bara är ett dygn. Det har varit lite väl mycket under en period så jag ska verkligen vila så mycket jag orkar på hotellet. Jag behöver lite nya krafter känner jag. Den här hösten är tung och jobbig. Många tankar kring hur det blir efter det här försöket snurrar runt. Samtidigt bygger vi huset och jag är på ett nytt jobbuppdrag som kräver en hel del. Jag längtar till julledigheten. Låt hösten gå fort!

Och så undrar jag hur tjock slemhinnan kommer att vara vid FET? Jag menar, om den var 10 mm vid förra VUL så borde den bli GIGANTISK fram till torsdag. Bara den inte trillar ut i förväg... Kan den göra det strax efter insättningen? Drar den med sig embryot då?
Jag vet att det låter som lite galna tankar, men just nu så är det precis sånt som dyker upp i mitt huvud hela tiden. Minsta lilla osäkerhetsmoment blir till en universiell gåta i mitt huvud....
Jag blir knäpp av det här. Hoppas att allt går vägen så att jag inte blir ännu mer galen.

Kramas i höstlöven

3 kommentarer:

  1. Jag tyckte oxå att det var långt mellan VUL för att mäta slemhinnan till ET så jag nojjade lite men det gick bara bra. Fick uppfattningen att kroppen inte gör sig av med slemhinnan "bara sådär" när man medicinerar.
    På vår testrunda så fick jag ta "provera"(?) för att få ut slemhinnan. Tror att de har koll på hur de ordinerar. ;) Förstår tankarna dock.
    Jag försöker att inte tänka så mycket utan mer ta det som det kommer. Kan ju inte göra mer än sitt bästa och resten har vi ju inte kontroll över... ;)
    Hoppas ni kryar på er!!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Jag blev också så där tokförkyld en gång, vid ett FET. För säkerhets skull ringde jag, Carlanderska Göteborg. Det var upp till mig, sa de då. Men feber var ju inte bra, tyckte de....

    Och min slemhinna stack en gång, typ dagen före själva FET'en. Varför? Svaret jag fick var att det händer, och att det inte är ovanligt... Jag tänkte också då, precis som du, om det kan hända när embryot är där. Rent teoretiskt så borde den kunna göra det, innan embryot har fastnat...

    Men det här ska ju gå bra för dig, eller hur?? ;)
    Håller tummarna...
    kram kram

    SvaraRadera
  3. Jag har fått en spruta efter insättning, för att öka chansen för infästning och minska risken för att kroppen ska släppa slemhinnan för tidigt. Gonapeptyl heter den. Läkaren i Helsingfors sa att de har bra resultat av den. Kanske något för dig också?
    Krya på er och lycka till!
    Hälsningar
    /Virvla

    SvaraRadera