Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 15 oktober 2013

Snart

Sitter i väntrummet hos Fru Gyn. Det är dags att mäta slemhinnan. Lite orolig är jag allt. Med tanke på min ålder och klimakterietendenser så är det inte helt klart att allt fungerar som det brukar. 
Under de andra försöken har hinnan vuxit på bra men sist så växte den på sig lite långsamt. Istället för mina "vanliga" 10 mm så var den bara 8,5 mm.
Det kan också ha haft med den nya pillerplanen att göra men det tror jag inte. Det är nog främst så att min kropp har förändrats. Och förmodligen även lite p.g.a. de hormonbehandlingar jag genomgått genom åren. 
Säg så här: min kropp är nog inte helt i balans. 
Så det blir intressant att se hur slemhinnan ligger till. Ser allt bra ut så blir förmodligen FET nästa fredag. 
Ser det dåligt ut så blir det FET veckan därpå. Rent arbetsmässigt så är det verkligen inte bra då jag kommer att behövas på jobbet då. Men i det stora hela så struntar jag så klart i det. Att försöka bli gravid är viktigast. Självklart!

Snart är det min tur...

Kram

1 kommentar: