Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

torsdag 24 oktober 2013

RD1 - Ruvningsanalysen har börjat....

Skrev ett långt inlägg som jag råkade radera. Suck!
Men det struntar väl de flesta i, gissar jag. Det viktigaste är att jag nu har två embryon som skvalpar runt i min livmoder. De fick AHA-behandling som lite extra stöd i fästprocessen. Jag trodde att vi gjorde AHA vid förra insättningen, då vi fick ett minus, också men så var tydligen inte fallet. 
Så nu har mitt hopp återuppstått lite. Nervöst!

Två embryon var det, ja. Det ena var 7-celligt vid upptining och var det fortfarande vid insättningen. Det har jag ingen förhoppning om. Däremot så var det andra 8-celligt vid upptining och 16-celligt imorse. Vid insättningen var det så kompakt med celler att det inte gick att räkna cellerna. Muchos bra!
Så nu är jag ruvare. Testdag är den 7/11 men kanske att vi testar tidigare. Vi får se. Kanske blir det senare. Jag vill helst testa en helg eftersom ett minus alltid river ner min värld och då är det tungt att gå till jobbet.

Ja, nu är det bara att luta sig lugnt tillbaka, slappna av, inte tänka på att jag är "gravid" och bara vara som vanligt. Lugnt och harmoniskt inte tänka på nååågot som har med min kropp eller graviditeter att göra. Säkert. Absolut. 

Den mycket empiriska och hemvetenskapliga utvärderingen har börjat. Känna efter. 
Let the analyze roll!

Kram

12 kommentarer:

  1. Ååå, vad spännande!!!
    Håller tummarna för fullt!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Vad spännande, lycka till!

    Kram
    JVJK

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna hårt!!
    Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Men det låter lovande :). Jag håller alla tummar :).
    Testdag ? 11/7? Hehe.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  5. Lycka till! Nu håller vi tummar och tassar här borta!

    SvaraRadera
  6. Hoppas hoppas hoppas! Kram

    SvaraRadera
  7. Håller alla tummar och tår!! Heja heja!! :)

    SvaraRadera
  8. Tack på er!

    Oj, får rätta testdagen! 7/11 ska det ju stå. Taxk Luiza!

    Kram

    SvaraRadera