Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

lördag 14 mars 2015

Lyxproblem

Jag vill verkligen tacka för att ni delar med er av tankar och kunskap. Tack!

Det blir inget fostervattenprov för vår del. Jag vill absolut inte riskera något och vi har trots allt bra värden.
Anledningen till att vi började fundera var nog att en kompis till mig gjorde provet just med tanke på de äldre syskonen. Det satte lite snurr på våra tankar, tror jag.
Nu, när vi tänkt klart, så är svaret så självklart. Det finns ingen anledning för oss att jag gör ett sånt prov. 
Vi har låg risk, haft svårt att få barn, vill inte riskera något, har absolut inget emot DS och tror på den här graviditeten oavsett. Nej, inget fostervattenprov för oss. Det vore slöseri med resurser dessutom (känns det som).

Så igen: tack för tankarna ni bidragit med!

Över till ett annat "problem"... Lyxproblem, alltså.
Vi har blivit bjudna till ett bröllop i augusti. I Italien. Jag kommer att vara i vecka 34+6 dagen för bröllopet... Nu har jag kollat flygbolagen och de vill inte att man flyger i vecka 36 så jag klarar gränsen precis.
Men jag undrar om jag orkar då? När jag kollade hur det var förra gången i samma vecka, så var jag toktrött kl 21 på kvällen. Det här bröllopet börjar kl 18. 
Det är såååå svårt att bestämma hur jag ska göra! Lyxproblem, som sagt...
Flygbiljetten kostar ändå ca 4.000 kr och så måste jag hyra bil förmodligen. Och så boende. Och present. Och klänning. Det blir en hel del pengar och då vill jag inte flyga ner och knappt orka vara med.
Men jag vill juuuuu! Svårt, svårt, svårt. Men åker jag så blir det bara jag. Fina M blir hemma med Mini.

Hur mår jag då?
Strålande, faktiskt. Jag har gått upp 3 kg av allt småätande och det stör mig lite, men jag mår inte illa längre och jag är bara lagom trött, vilket är urskönt.
Om jag sträcker på mig så spänner det och gör ont i ljumskarna och nedermagen. Det drar i senorna, typ.

Snart ut i solen! Vi vaknade kl 5:30 idag... 

Kraaam!

3 kommentarer:

  1. Skönt att kub gick bra, vilken gåva ni fått för 2; a gången nu. Jag hade inte åkt till ett annat land när jag var så sent gravid för skulle förlossningen sättas igång har de inte lika bra neovård som här hemma. Lycka till med allt! Kram

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Ja, vilken galet fin gåva. :-)
    Och hmmm, där har du en poäng... Nu lutar det åt att jag skippar bröllopet. Verkligen!
    Det där tänkte jag inte på riktigt.
    Jag har nog fått "gravidhjärna" - totalförvirring.
    Tack!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Instämmer med föregående, riskera inte att nåt händer i Italien.

    SvaraRadera