Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

torsdag 5 maj 2011

Fnuldags

Utförsäljninen var urkass. Allt var jättedyrt även med rabatter. Jag spanade in en toksnygg klänning som jag snabbt insåg att jag förhoppningsvis inte kommer att kunna ha på ett bra tag. Så den hängdes snabbt tillbaka. Kanske att jag köper den på sommarrean och sparar den i garderoben tills jag kan ha den. Men det låter som en trist idé...

Idag var det hektiskt på jobbet också men jag har hunnit tänka en del på bloggen i alla fall. Eller snarare på alla ni som läser den.
Jag är i ärlighetens namn alldeles överväldigad över alla grattis jag (och Fina M) har fått. Helt otroligt överväldigad. Jag finner inte riktigt ord faktiskt. Bara ni förstår hur tacksam och glad jag är över att ni finns. Ni är bäst!
En annan sak som jag gillar lite extra är att det är en kille som skrivit en grattishälsning bland alla. Det är jättekul! Sååå jätte, jättekul! För jag tror inte att det är så många killar som läser den här bloggen ens en endaste gång (förutom Fina M då'ra). Därför är det just extra kul med en kille som har kikat in här.

Men nu har jag landat lite i lyckoyran och är tillbaka i verkligheten igen. Det är en del som ska göras.
- Imorgon är det blodprov.
- På måndag är det blodprov.
- Jag får svaren på torsdag så jag hoppas att AVA klarar att vänta till dess. Då ska jag också boka in ett VUL i slutet på maj.
- Jag ska maila AVA igen. Det intyg de skickat beskriver inte själva behandlingen och jag gissar att FK vill ha lite mer detaljer än det de skrivit i intyget. Men jag skickar nog in det med ersättningsansökan så får jag väl komplettera senare om FK vill det.
- Jag har fått en kallelse till en terapeut för att prata barnlöshet och kämpande. Även om jag är gravid så vill jag gå dit. Det KAN ju barka åt skogen... Men datumet jag fått är den enda dagen jag inte kan på hela våren. Typ. Måste ändras.
- Jag måste ta tag i vårt arbetsrum så att det blir klart innan semestern i alla fall. För blir det bebis av så MÅSTE vi fixa det andra rummet som nu är belamrat med bråte från arbetsrummet...

Lite fnul med andra ord men det ska väl gå att ordna tycker jag. Inte helt oöverkomligt.

Jag har också noterat att min mage ser ut som en boll på kvällen. Och så blir jag sur i halsen. Urrrk! Det har jag aldrig varit förut så det är en ny ganska sunkig upplevelse. Jag trodde faktiskt inte att sånt skulle dyka upp så tidigt men jag gissar att allt är möjligt med graviditeter. Spelar egentligen ingen roll för min del, bara allt går väl hela vägen! Och gyn skrattade gott åt min sova-på-golvet-på-kontoret-erfarenhet.

Många, många kramar till alla fina därute!

5 kommentarer:

  1. Tycker du har tidiga gravåkommor överlag...... Jag börjar undra..... Om..... det kanske är TVÅ :) kRAMEN

    SvaraRadera
  2. Jag är så glad för din skull!!Du är så otroligt mycket värd den här lyckan efter allt du har gått igenom. Jag har funderat en hel del på dig idag och när jag tänker på dig och din mage ser jag hela tiden framför mig två små liv där inne. Tänk, du är på smällen nu ;):)

    Kramis!

    SvaraRadera
  3. Oj så fantastiskt! STORT GRATTIS till att det fantastiska har hänt! Njut och må gott åt dina efterlängtade måillasymptom!

    SvaraRadera
  4. Vet inte om jag har gratulerat än!? Men annars så kommer det ett varmt grattis här :) helt underbart att läsa! Många kramar <3

    SvaraRadera
  5. Tackelitack!
    Ja, jösses... Tänk om det är två? Oj, oj, oj...

    Kram

    SvaraRadera