Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 6 maj 2011

Stick ett

Första blodprovet taget. Jag blev så full i skratt när jag skulle ta det. Analytikern som skulle sticka nålen i mig var så galet vindögd att min första tanke blev " hur ska detta gå?". Jag vet, man ska inte tänka så men nu funkade min hjärna så helt spontant.
Jag såg framför mig hur hon missade hela armen liksom... Jag är ond.
Sticket kändes inte så jag hoppas att hon jobbar på måndag. Och så var hon så härligt trevlig!
Hon sa att min gyn får svaret inom en vecka. Suck. Varför ska allt ta en sån jäkla tid jämt? Allt går så pinsamt långsamt i Sverige. Varför tittar man inte mer på processerna inom sjukvården? Inför Lean-konceptet eller nåt liksom...
Hur som helst så är det inget jag kan göra något åt just nu. Jag vill inte pusha min gyn heller. Hon är så snäll och det känns som att jag utnyttjar det. Fånigt kanske, men så är det.

Förresten börjar Fragminsprutorna att göra ont efter att jag tagit dem. Så onödigt!

Kram

6 kommentarer:

  1. Skönt att sticket gick bra trots den som stack... ;)

    SvaraRadera
  2. Fragminet fräter på insidan (medlet är frätande på huden inuti.) och nålarna är större och rubbigare. Man måste liksom hugga in dom.Det kommer antaglligen att göra "ondare och odlare" men är nog samma ont. Jag gillar dom inte men det är ett kärt besvär på något vis ändå-eller är för mig menar jag.

    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Men huva vilken lång väntetid!

    Ett Fragmin-tips är att pressa ut luften eller vakuumet i sprutan innan du tar den. Jag tycker det gör mindre ont efter plus att jag slapp de megastora blåmärkena.

    SvaraRadera
  4. Antar att det är hcg som mättes.
    På "mitt" sjukhus tog det drygt 2 timmar om provet inte AKUT--märktes, då gick det på 15 minuter.
    Så det låter ju jättelång tid med en vecka.

    Jag håller tummarna stenhårt!

    SvaraRadera
  5. Men va f-n! Nu blir jag avis! Vad är det som är så jäkla svårt där jag bor? Suck... Men det är väl inget som direkt tokbrådskar men ändå!
    Jag kan acceptera att det är helg men sen liksom... Hur är det här upplagt egentligen? Jag måste forska i det där lite.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Kikar in och gratulerar till plusset :)

    SvaraRadera