Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

onsdag 19 januari 2011

Isoleringstips

Fyra och en halv dagar kvar av Primoluten och jag har mensvärk fortfarande. Tänk om mensen dyker upp tidigare? Inte mig emot!

Idag har jag bokat möte med mig själv hela dagen. Det innebär att jag sitter i ett tyst mötesrum och kikar folk i min kalender så ser de att jag inte jan nås. Jag kan jobba i lugn och ro utan att bli störd med andra ord. Jobba undan en del administrativt som fått vänta ett tag.
Det här med att boka möte med mig själv är en helt fantastisk idé som jag absolut ska ta och anamma om det t.ex. blir jobbigt vid ett minus, blödningar eller annat som jag kommer att oroa mig över efter FET. Perfekt att sitta "inlåst" innan är nedstämd eller ledsen. Ingen ser, ingen hör och ingen stör. Och ändå får jag jobb gjort.

Idag har jag också konstaterat att jag glömt att hämta ut alla mediciner som ligger och väntar efter telefonreceptet gyn ringde in. Vad tänker jag med? Jag borde rusat till Apoteket av glädje och förväntan på en gång men, nej. Jag börjar väl få in en viss rutin nu så allt blir inte gjort tusen år i förväg längre. Jag tar det när det kommer istället. Trist att jag blivit så oförväntansfull och onaiv. Men så är det. Huvudsaken är dock att jag inte tappat hopp och tro än i alla fall!

Kramar till alla

4 kommentarer:

  1. Hej! Jag har en liten undran, vad är Primolut? Vill också säga att det var väldigt roligt att läsa om din dröm :):)

    SvaraRadera
  2. Halloj!
    Kul med en fråga. :o)
    Primolut är helt enkelt gulkroppshormon. Det är det som kroppen producerar i slutet av cykeln, efter ägglossningen. Hormonet gör att slemhinnan stöts ut och mensen kommer. Med Primolut styr man helt enkelt den processen så att mensen kommer då man vill. Bra vid oregelbundna cykler som jag har.
    Här kan du läsa lite mer:
    http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Lakemedel-A-O/Primolut-Nor/

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej hopp, Vad kul att läsa att det går framåt för dig! Håller fortsatt tummarna. Läser om än inte 100% regelbundet. Är själv mellan jobb och har ledigt hela januari. SUperskönt att vara med mina stora barn efter skolan, trän, gå på massage, undersöka huslånen mm som behövs :-) Sköt om dig och armen!

    SvaraRadera
  4. Heeeeej! Härligt att "se" dig igen! Och härligt att höra att du verkar ha det riktigt härligt. :o)
    Ledig... vilken dröm!
    Jag hoppas att du får kul på nya jobbet och att alla avgudar allt du gör. Hihii! ;o)

    Ses igen hoppas jag!
    Kram

    SvaraRadera