Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

onsdag 12 januari 2011

Tillit

Hemma från jobbet idag också. Tyvärr lyckades jag sova till kl 12 så helt frisk kanske jag inte är. Jag som ska umgås med bästisen idag. Får se hur det blir med det.

Idag är det bara imorgon kvar tills Primolutkuren börjar på fredag. Tjohooo! Det ska bli så skönt att få ta det där första pillret. Med risk för att jag låter som en knarkare, men så är det. Pillerdags = Kul!
Det betyder också att jag kommer att bli en hormonellt störd kossa. Det kan vara lite jobbigt om än dock helt klart värt det. Det jobbigaste är väl efteråt, när jag slutar med hormonerna, när jag inser HUR jobbig jag varit. Fina M kämpar minsann han också med andra ord.

Den här gången SKA det bli bebis. Det måste bli så bara. När jag pratade med läkaren på AVA så frågade jag hur det fungerar om vi behöver göra om allt. Är det samma donator? Måste vi vänta lika länge igen etc?
Hon svarade att vi ska tänka på den här gången nu och se till att det ska fungera först. Hon påpekade att "vi fokuserar på det här nu och om det inte skulle gå så tar vi det då, för vi vill lyckas med det här."
På något sätt så sa hon det väldigt förtroendeingivande och samtidigt så har hon också så rätt. En sak i taget. Och med tanke på hur AVA har hjälpt till hittills så tvivlar jag inte en sekund på att de löser allt vid ett eventuellt ytterligare misslyckat försök. Det jag mest tänker på är om vi får vänta på en ny donator i fyra-fem månader IGEN. Då gråter jag floder...
Men jag tror att vi slipper det faktiskt. Främst för att det ska lyckas den här gången.

Kram på er

4 kommentarer:

  1. Ja, för nu jäklar ska det ju bli bebis! Jag hoppas att du kan lägga alla "om" i kategorin "saker jag vet att jag kan lösa då".
    Nedräkning till nedräkningen nu då... :o)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. håller med sköterskan, fokusera på försöket ni nu har framför er!!
    och tänkt inte dystra lång-kö-tankar. min erfarenhet är att de är snabba, för oss gick det mellan första besöket och ET exakt 2 månader. ingenting! men då hade vi ju stått i kö dessförinnan. men det har ju ni också. håller tummarna för FET-framgång nu. krya på dig!

    SvaraRadera
  3. KLART det ska lyckas! Varför är det så lång väntetid på donator? Är det för att det är så lång kö? Eller finns det för få donatorer? Krya på dig, kram =)

    SvaraRadera
  4. Japp! Lyckas ska vi den här gången!
    Väntetiden beror på att det saknas tillräckligt med donatorer. Men i Sverige är det ännu längre väntetider. Där är det mellan 1-2 år och då får två mottagare DELA på "äggskörden". I Finland får mottagaren donatorns alla ägg.

    Kram

    SvaraRadera