Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 14 januari 2011

Mål 1

M är och tränar. Jag sitter och slappar innan matlagningen ska börja. Det är så otroligt skönt att slappa när man kommer hem från jobbet. Jag har valt att skippa träningen till imorgon eftersom halsen har varit som den är. Men det ska bli skönt att komma igång igen.

Jag kom på mig själv att dagdrömma på jobbet. Eller snarare fundera kring hur det kan bli den här gången (ja, det kan man aldrig förutsätta men tankarna finns ju där...). Vi har två embryon kvar i frysen och båda kommer att tinas. Jag hoppas innerligt att båda överlever men det tror jag inte. Jag tror att bara en klarar sig.
Vilket drömscenario det skulle vara om de två sista överlevde upptiningen, satte sig och det blev två. På vårt sista försök. Men med tanke på att turoddsen är låga överhuvudtaget när man ska bli gravid så lär det nog aldrig hända. Men drömma kan jag välan göra. Självklart nöjer jag mig gladeligen med en! Åååh, vad jag vill att det ska gå vägen. Jag ska proppa hela underlivet fullt med Progesteron, äta toknyttigt och softa hela dagarna. Ta hand om den lilla Avarten (AVA-rten).

Jag har i alla fall knaprat i mig två Primolut idag. Sakta men säkert närmar vi oss målet. I grova drag:

Mål 1: 23/1 - sista Pimoluten inmundigas på kvällen.
Mål 2: vecka 4 - Mensen ska komma och Progynonkuren påbörjas mensdag 1.
Mål 3: vecka 7 - FET (om nu mensen kommer som den ska)
Mål 4: TD 14 dagar efter FET
Mål 5: Ca 34 veckor efter TD ska det bli bebis som säger hej till världen

Jag får nog uppdatera den där "mål-listan" vartefter tiden går. Hittills är trots allt bara dag 1 av 10 avklarade på mål 1. Nio dagar kvar... Sakta men säkert.


Krama er själva, fina ni!

4 kommentarer:

  1. Åh det är så spännande! Hoppas, hoppas.....

    SvaraRadera
  2. Hoppas hoppas!!!!! Och hoppas att vårat IVF- funkar då kommer vi att följas åt =)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja, det börjar bli spännande. Hooooppas!
    Jag vill gärna följas åt, Lilla jag!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Finurligt med ordentliga milstolpar! Klart du måste få drömma! Och man vet ju aldrig! Det är ju faktiskt inte helt osannolikt att bägge skulle fästa och bli kvar...! :o)

    SvaraRadera