Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 11 januari 2011

Smått & gott

Jag har fått en galen hosta. I två nätter i rad har jag knappt kunnat sova bara för att jag hostar. Sjukt irriterande! Igår höll jag på att somna av utmattning på jobbet så idag får jag allt jobba hemifrån så gott det går. Och sova en stund vid lunch kanske.

Jag har fått en award. Jag brukar inte bry mig om såna men nu gör jag det delvis. Jag skickar den inte vidare men svarar på frågorna för att de är kul. Och så tackar jag finaste LadyBond och Bebiskarusellen för awarden så klart!



Ta upp närmsta bok och slå upp sidan 18, rad 4, Vad står där?

"Men herr Birre beklagar sig inte; han tycker närmast synd om trollen för att de är så stora och klumpiga." (John Bauers sagovärld som jag bläddrar i för bildernas skull)

Vad var det senaste du såg på tv?

Fragment av "The break up" igår kväll.

Bortsett från datorn, vad hör du just nu?

Jobbar och äter frukost och hör den förbannade kylen surra. Den kraschar vilken dag som helst.

När var du senast utomhus, och vad gjorde du då?

Gick från bilen in i huset efter en dag på jobbet.

Vad har du på dig?

Jeans och en långärmad t-shirt.

Vilken var den senaste filmen du såg?

Om jag bortser från gårdagkvällens slumrande på soffan till "The break up" utan fokuserar på en hel film, så är det "Deliverance" ("Den sista färden").

Skulle du överväga att flytta utomlands?

Nej, jag har bott utomlands i omgångar och vill stanna i vackra Sverige nu. Men man ska aldrig säga aldrig...

Awarden skulle jag kunna skicka till alla mina vänner. Så jag gör det. I tanken. Och så skickar jag den lite extra till alla äggdonatorer. Här är två t.ex: Elin och Petra. Och så till Flisan. :o)

Hmmm, jag kanske skulle jobba också? Förtjäna mitt levebröd.

Kram därute!

3 kommentarer:

  1. Fastän jag inte bloggar då! ;o) Men det är kul ändå.

    Ta upp närmsta bok och slå upp sidan 18, rad 4, Vad står där?
    "The scapula is separated from the rib cage by a substantial muscular layer, consisting of the subscapularis and serratus anterior."
    Fast det var inte lätt att hitta någon bok, det finns mest PDF-er här.

    Vad var det senaste du såg på tv?
    TV? Oj, det var länge sen. Minns inte. House tror jag.

    Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
    Folk som går runt i korridorerna.

    När var du senast utomhus, och vad gjorde du då?
    Gick från t-banan till platsen jag är nu.

    Vad har du på dig?
    Jeans och en långärmad t-shirt.

    Vilken var den senaste filmen du såg?
    Ice Age 3. Den går på repeat varenda dag hemma. Den blir faktiskt bättre och bättre. I början tyckte jag inte alls om den.

    Skulle du överväga att flytta utomlands?
    Ja, men skulle nog helst bo kvar i Sverige! Vi har det otroligt fint här. Det insåg jag nog inte förrän jag på allvar försökt bo utomlands. Sverige är underbart!

    SvaraRadera
  2. Men ååå, snällt, men måste jag? Jag orkar inte. Men är hedrad! Hihi

    SvaraRadera
  3. Hahahaa! Elin, SJÄLVKLART måste du absolut inte! Jag skrev bara en extra tanke till er. Ni behöver verkligen inte anamma hela konceptet (läs: kedjebrevet). :o)

    Kul att läsa Flisan! :o)

    SvaraRadera