Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 26 november 2013

Energikick

Jag var hos Fru Gyn idag. Tiden jag hade var för att se om det fanns ett hjärta som pickade så hon blev bestört när jag berättade vad som hänt. 
Det är skönt att hon även är utbildad psykolog. Vi pratade massor idag. Om barnlängtan, sorg, den starka driften, att jag känner mig ofärdig, om ork, om pengar (ni vet väl att ivf-behandlingar är avdragsgilla för företag? Mycket bra för oss egenföretagare.) och om ålder.
Om att göra som man vill och vad som känns rätt.
Jag fick mer att fundera på. Men hon gav mig energi. Ljus i mörkret.

Rent fysiskt så såg allt ok ut. Jag har nästan slutat att blöda helt och jag tar nytt hcg-prov nästa vecka.
Fru Gyn vill gärna träffa mig igen så vi bokade in en tid den 17/12. Hon vill se att allt är helt ok när jag med säkerhet har läkt klart.
Jag får se om jag ber henne om en remiss till en kurator då. Om det behövs.

Kramar

2 kommentarer:

  1. Så fint med en bra Gyn i ditt läge. Stor varm kram till dig!

    SvaraRadera
  2. Tack snälla!
    Kramar behövs känns det som. :-)

    kram

    SvaraRadera