Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 15 november 2013

Gulp

Usch, mår lite illa igen men måste vara på jobbet i eftermiddag. Bara till att småäta lite så att jag håller det i styr...

Igår mailade jag även provsvaren till AVA och jag fick ett glatt svar tillbaka.
Jag skrev att jag gör VUL den 26/11 för att se om det finns ett hjärta som tickar då.
AVA:s svar blev lite överraskande att "då får vi även se om det är mer än ett foster."
Det har jag inte ens tänkt på.

Alltså, vi satte in två embryon men eftersom det "sämsta" var 7-celligt vid upptiningen och vid insättningen fortfarande hade 7 celler, så tog jag för givet att det inte var att räkna med. Men som alltid vid ÄD, allt kan hända...

Så vad gör Wilda då? Googlar så klart. Och sätter morgonkaffet i halsen.

"Nivån av hCG är ofta förhöjd hos kvinnor som väntar fler än ett barn. En hög hCG-nivå är ofta det första tecknet på att fler än ett barn är att vänta. Normalt ligger hCH-nivån på 70 mIU 18 dagar efter ägglossningen. För kvinnor som väntar tvillingar brukar den ligga runt 200 mIU vid samma tidpunkt. Men resultatet är inte 100 procent tillförlitligt." 

Gulp.
Jag gjorde det första hcg-testet på just dag 18 efter den tänkta ägglossningen och hade 772 mIU.
När Mini kom till världen hade jag 99 mIU på dag 18. Dubbelgulp.
Vad gör vi om det är två? Ingenting, så klart. Det är som det är. Däremot kan jag garantera att bilvalet blir påverkat, hahahaa!
Det är klart att vi inte blir ledsna om det är två. Det blir bara en stor omställning men vi har ju några månader på oss att vänja oss. Men som det är nu så utgår vi ifrån att det är en liten mygga där inne.
Den 26/11 vet vi.

Ja, jösses, det här blev en riktig nervpress!

Kramar

8 kommentarer:

  1. Tvillingar var min första tanke när jag i inlägget nedan läste dina nivåer. Så spännande!
    All lycka till er!

    SvaraRadera
  2. Oj just det.. haha.. tääänk om ni blir en trebarnsfamilj, fantastiskt! Jag längtar ju typ till den 26/11 :].

    SvaraRadera
  3. Hihi. Vad spännande! För att spä på din nervositet ytterligare, när jag gjort ET med två embryon.(Som blev Ture och Sixten.) så var det ena "så där" enligt läkaren. Så, man vet som du skriver inte vad som händer. :)

    F ö är det helt fantastiskt med tvillingar, görjobbigt i början, men allt det får man tillbaka nu. Mina killar har såååå kul ihop och kärleken dom emellan är så stark. Så, är det två där inne kommer ni lösa det galant. Allt löser sig till slut ju. :)

    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Ni om några är väl "värda" tvillingar så som ni har kämpat så jag hoppas att det är 2. Spännande värre på VUL.

    Kramar KarroBarro (som den 24/9 fick en liten Ester)

    SvaraRadera
  5. För att spä på ytterligare så tänk om dessa har delat sig och blivit tvillingar alltså 4 barn direkt :-)

    En dr sa till mig att ägg som blivit stimulerande som inför IVF har större risk/chans att dela sig till enäggstvillingar

    SvaraRadera
  6. Haha det är så roligt att läsa din blogg, igenkänningsfaktorn är så hög! :) Fick också 2 ägg tillbaka, men jag tror på en medan mannen tror två för jag ser redan ut att vara i typ v12. Spelar mig ingen roll vad eller hur många, bara det går bra hela vägen - håller tummarna för oss båda!
    Vtn/plusjakten

    SvaraRadera
  7. Inte kommenterat förut men tyckte det var på tiden nu! Följt dig sen tiden då du väntade Mini. Så fantastiskt härligt att du är gravid igen! Du skriver så skönt o verkligt. Du verkar vara en sån härlig människa! All lycka till er!

    SvaraRadera