Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

torsdag 14 november 2013

Hcg-svar

Äntligen kom jag fram.

-"Hej, det är Wilda..."
-"Heeej, du har toppenbra värden! Vänta ska du får dem."
Hon pratade med entusiasm.
-"Här ska du se... Den 8/11 var hcg-värdet 772 och den 11/11 var värdet 2330. Perfekt!"
-"Jösses... Nu kan jag andas ut lite..."
-"Andas ut? Du ska fira i champagne!"
-"Men det är väl inte så bra?"
-Nej, just det, haha... En mun bara i så fall. Men vad härligt att det såg så bra ut!!"

Ja, Fru Gyn var nästan mer entusiastisk än jag, hahaha! Hon sprudlade!

Sen ringde jag Fina M som inte riktigt förstod exakt VAD det var som var bra så jag fick påminna honom om att hcg-värdet ska fördubblas på två dagar. Det är det som är så bra. Och för oss var det perfekt.
Han blev glad. Och lite nervös. Även han har blivit lite kantstött under årens alla försök.

-"Nu ska det bara gå hela vägen. Vad är nästa steg? Jag kommer inte ihåg."
Fina. Det är VUL den 26/11 för att se om det finns ett hjärta som slår där inne.
Vi enades om att vi inte kan gå dit tillsammans för då måste Mini följa med, så jag går dit själv så får Fina M se hjärtat på standard-UL hos Ultragyn längre fram.

Ja, galaxer i mina braxer, vi ska med största sannolikhet bli föräldrar igen!

Hur fasen ska jag kunna jobba nu?

Kramar!

12 kommentarer:

  1. Jiihooo igen!!! Nu ska det klappas mage i jul :-)

    SvaraRadera
  2. Grattis! Vad roligt, kul med så entusiastisk gyn! Stor kram till dig!
    /Yrväder

    SvaraRadera
  3. Åh vad härligt Wilda!Vilka fina hcg-värden du har!Satte du in två embryon?Här går tiden sakta framåt hela v 35 nu med mina ED tvillingflickor och slemproppen har avgått de senaste dagarna så snart ska jag vara i mål lite skräckblandad förtjusning.Är så glad över att du skriver/bloggar har ju nämt det tidigare för dig-du är/var min ledstjärna för att orka våga ge mig in i detta!Stor kram på er alla 3!

    SvaraRadera
  4. Grattis till dig, M och Mini

    SvaraRadera
  5. Underbart!!!!! Vad rooooooligt!!!!!!! :):):)

    SvaraRadera
  6. Tjohoo! Vad spännande :)

    Kramar
    JVJK

    SvaraRadera
  7. Fantastiskt! Nu längtar jag till ert vul och få se hjärtat :-)

    SvaraRadera
  8. Här har jag visst missat en del. Har en kille här hemma som tar all tid som bloggläsande hamnar i skymundan, men nu ser jag att ni gjort ett nytt försök och att det lyckats!!
    Stort grattis och tummar hålls för att det håller hela vägen.

    Kram

    SvaraRadera
  9. Tack, tack, tack!
    Åh, jag blir alldeles rörd över era fina kommentarer!
    Tack. Igen.

    Tårfyllda kramar

    SvaraRadera
  10. Ja hurra vad bra! Tänk om det är två som kurar därinne?

    Kram!

    SvaraRadera
  11. Det var väl en ava:it som fick tre foster av två embryon gör några år sedan?

    Min läkare sa att om ett eller båda embryona är halvdana kan de hjälpa varandra att fästa (därför man får högre sannolikhet gör att bli gravid öht med 2x). Sista gången hade jag inget A+ men ett var tämligen kass. Ändå låg jag mycket högre med lilla E än med lille A. I vecka 12 hittades en extra (tom) hinnblåsa som förklarade den saken. De hade fäst båda (o kanske ska jag tacka den kassa för att ha hjälpt lilla E på traven ;-))

    (fö kan man tävla om ett taveltryck inne hos mig denna vecka - kanske något för storasyster?)

    SvaraRadera