Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

onsdag 13 november 2013

Hemma idag

Jag valde att jobba hemifrån idag. Konferensen får klara sig utan mig.
OM jag nu blir akut illamående så vill jag verkligen inte sitta med kollegorna och skapa en scen. Det hade varit ok om jag var i vecka 12, men inte så här tidigt då allt lika gärna kan gå åt skogen.
Nej, att stanna hemma och lära känna kroppen istället känns som ett bättre alternativ.

Igår kväll hade jag lite ont i ryggslutet också. Det oroar mig. Det ömmar lite idag också, men det kan lika gärna bero på att jag suttit fel. Men det är klart att missfallstankarna dyker upp på en gång. Och med det googlandet. Jag har dock konstaterat att jag ändå inte kan göra något. Blir det missfall så blir det, för det går inte att stoppa. Jag tar all medicin jag behöver så går det galet så var det inte "rätt" embryo.
Men nu ska jag inte vara sån. Det här SKA bara bli bra. För jag är i vecka 6. 5+2 för att vara korrekt.

Kramar!

7 kommentarer:

  1. Håller tummarna på att det går bra hela vägen! Svårt det där med olika känslor i kroppen, allt överanalyseras! Är det växtvärk eller dålig värk? Är det bra eller dåligt att inte känna nåt? Osv osv...
    Jag längtar till den 26:e så jag håller på att bli gaaalen. Har svårt att fokusera på nåt annat öht just nu!
    Tack för ditt inlägg om funderingarna kring det här med bära/busa osv, skönt ändå att veta att man inte är ensam i sina funderingar!
    Ha en bra dag! /Vtn

    SvaraRadera
  2. Ja, visst blir man galen! Hahahaa!
    Det går verkligen att analysera till vansinne...
    Och ensamma om det är vi nog absolut inte. :-) Även om jag själv kan tro det ibland.

    Och den 26:e ser jag också fram emot. Låt tiden dit gå fort!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Ja, herregud man kan bli galen för mindre. Blir orolig när jag har för lite molvärk (växer det som det ska, kanske stannat av), blir oroli när det är för mycket (missfall på G), mår jag tillräckligt illa, varför ömmar inte brösten lika mycket idag ocj vat det inte liiiiite rosa på pappret ;) Som sagt man blir smått knäpp. Längtar till efter v 12 så man kan andas ut...lite...

    Ska i vicket fall boka tid för tidigt UL :)

    Kram Mikaela

    SvaraRadera
  4. Preciiiis så är det! Hahahahaa!

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Ont i ryggslutet... Nu vet ju inte jag hur det känns på dig men jag hade tidigt en släng av foglossning och ischias, men det gick över under första trimestern.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för lugnande info. Tror på att det kanske faktiskt är foglossning i kombination med dålig sitthållning.

      Kram

      Radera
  6. Vilken fin blogg du har! :) Ska läsa igenom den.

    All lycka till er och hoppas att allt går bra!

    SvaraRadera