Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 12 februari 2013

Mer knas?

Ja, vad ska jag säga?
Här går jag och känner mig normal igen. Idag är blödningarna helt slut och jag orkar fokusera lite på flytten igen. Skönt!

Så ringde Fru Gyn.
Jag hade glömt att jag skulle ringa idag för att få provsvaret.
Hcg:t har sjunkit till 75 vilket var helt ok. Skönt!
Men... När labbet tog fel prov så fick hon även resultatet från det provet och det visade förhöjda värden så gyn vill träffa mig igen om en månad.
Hon sa att värdet visar en påverkan på äggstockarna av något slag men att det mycket väl kan vara på grund av medicineringen.
Jaha?
Jag orkade inte fråga om mer detaljerad info. Jag vill bara slippa allt vad min nedermage heter. Det får bli nästa månad. Orken vill jag ha kvar till dess.

Samtidigt undrar jag vad som händer med kliniken. De har inte hört av sig på mitt senaste mail. Det skulle de göra för att berätta hur jag skulle sluta med medicinerna. Jag slutade i och för sig med dem på eget bevåg någon dag efter, men det vet de inget om...
Undrar hur det går för dem? Jag fick ett mail om att de skulle flytta. Undrar om det har med saken att göra?
Jag tror jag mailar dem igen. Vill veta.

Så... När jag tror att allt är lugnt så är det visst inte så. Men just nu tänker jag stoppa huvudet i sanden en månad, och bara fokusera på här och nu. Det är roligare och jag känner att jag behöver lite kul just nu.

Kram

2 kommentarer:

  1. Ibland blir det bara för mycket och då är sanden ett väldigt trevligt ställe att stoppa huvudet i...

    Men ytterligare ett mail till kliniken vore nog bra.

    Så mycket kramar du orkar ta emot!

    SvaraRadera
  2. Men hallå allas kroppar, koooomigeeeennuuuu! Vad är detta för strulande?? Sluta upp med det omedelbums!

    Skit i det nu om det är vad du behöver!

    Kram!

    SvaraRadera