Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

onsdag 6 februari 2013

Sängtankar

Kan inte sova.
Det har gått upp för mig att jag har utomkveds. Så är det nog med ganska stor säkerhet.
Så nu ligger jag här och hoppas att det inte ska bli värre utan stötas ut av kroppen av sig självt. Och att inget ska hända med mina äggledare, äggstockar, livmoder, mage...ja, allt. Inget får gå sönder. Jag vill vara hel och slippa smärtan.
Jag slutar med all medicin från och med nu. Vill inte "mata" ett utomkveds och så vill jag slippa de höga doserna östrogen.

Vi blev verkligen snuvade på vårt plus.
Rejält.
Ibland undrar jag vad jag har gjort för ont.

Kram

9 kommentarer:

  1. Du har inte gjort nåt ont, livet är bara förjävla orättvist ibland..
    ♥ massa kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken tuff vecka ni haft nu. Så himla orättvist. Och visst går det att få utomkveds även vid ÄD. Ovanligt och känns ju otroligt att det kan gå, men jag har själv haft det.

    Mysko att värdet gått upp. Hoppas denna veckan bara tar slut snart så ni kan få läka lite både i kropp och själ.

    Massa tankar till dig!

    Kram

    SvaraRadera
  3. ÅÅh, sktitrist!:(

    Många kramar till dig!

    SvaraRadera
  4. Du har inte gjort något ont! Lika lite som jag, eller Kajsa! Skit händer snälla människor också!

    Dessutom är det inte HELT säkert att det är ett utomkveds, det kan vara ett vanligt missfall också. Som går lite långsamt. Och skulle det vara så att det ändå är ett X, så är det faktiskt positivt att du har så låga hcg-nivåer. Det tyder på att "bubblan" inte är så livskraftig och förhoppningsvis kan kroppen sköta det själv. Hoppas verkligen du får klara besked snart.

    Själv sökte jag till gynakuten på KS i Solna där VÄRLDENS bästa läkare fanns, Dr Hagmar. Han var helt fantastisk och den enda som hittade X:et med VUL (av typ sex olika läkare). Tänker på er! Hör av dig om du har några frågor. Du har min mailadress sedan tidigare tror jag.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Å, tänker på dig. Jag fick också x, och trots all sorg över att det inte blev någon bebis, smärta och så vidare så var det hanterbart. Precis som du hade jag rätt låga hcg-nivåer efter någon vecka, och kroppen tog hand om det på egen hand. Däremot tycker jag som många här att du ska gå till en gynmottagning på ett sjukhus. Det kan snabbt utvecklas till ett farligt tillstånd, ja, faktiskt ett potentiellt livshotande tillstånd. Jag vill inte skrämmas, det kommer såklart inte hända. Men man ska verkligen ta det på allvar. Jag fick mäta hcg varje dag de första veckorna, sedan några gånger i veckan tills det var lägre än 2. Det är faktiskt konstigt att du har gått sedan i onsdags och inte mätt igen, särskilt eftersom det hade ökat då. Jag tycker verkligen att du ska ringa till gynmott på närmaste sjukhus, vänta inte! Kram

    SvaraRadera
  6. tänker på dig! kram!

    SvaraRadera
  7. Vad hemskt för dig/er. Jag säger liksom dom andra, du har inte gjort nåt ont alls.
    Kramar till dig i massor.
    //Lena

    SvaraRadera
  8. Sitter här och är ledsen för er skull, och undrar hur det gick hos gyn idag...?
    Många kramar och många tankar!!

    SvaraRadera