Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 28 juni 2010

Kass journalistik

Kan väl tillägga till inlägget nedan att hon inte gjort ÄD. Så har vi rett ut det liksom...

Förresten, på Rapport alldeles nyligen så pratade man om en nyhet: ett hormon som kan förutspå klimakteriet!! Vilken grej! En tjej på stan intervjuades och sa att "visst, om man genom ett enkelt blodprov kan förutspå när jag inte kommer att kunna få barn längre så är det toppen."

Wow!, tänkte jag och surfade in på SVT för att länka till inslaget eller artikeln:

SVT

Suck. AMH-värdet. Precis som om det var något nytt. Och har man lågt AMH så är det redan för sent. Det är väl mer intressant om de kan fastställa var AMH-gränsen går mer exakt så att alla kvinnor kan göra något åt det i tid? Skaffa barn alltså. Det tycker jag.
Då kan det ta prov, säg en gång i halvåret, och sjunker det något så är det bara att gå hem och vänta (återigen detta ord) på nästa ägglossning.

Jösses, vad enkelt det låter! Så enkelt är det ju inte. Det vet välan jag.

kram

2 kommentarer:

  1. Jag reagerade exakt likadant när jag hörde den här "nyheten" om AMH-värdet. Kvinnor borde verkligen informeras om möjligheten att ta det här blodprovet regelbundet som du skrev.

    Kram Tabasco

    SvaraRadera
  2. Ja, eller hur? Kul att du kände likadant!

    Hmmm, de borde göra sånt varje gång man är hos gyn. Ungefär som de tar cellprov från tappen.

    Kram

    SvaraRadera