Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

torsdag 17 juni 2010

Minijippi!

"Hej, det är Marjut (eller hur det nu stavas...) från AVA här. Jag tror jag har hittat en donator till er."

De ringde. Kan ni fatta? De ringde!! Idag.

Från och med idag älskar jag Mumintrollet, Snusmumriken, Hemulan och alla Hattifnattarna.

Eftersom jag får min mens strax efter midsommar om kroppen vill mig väl så börjar jag medicinera redan då för att reglera menscykeln:

- Dag 15 blir det tabletter - Primolut tre gånger om dagen fram till dag 24.
- Dag 21 tar jag Progcrenspruta och väntar in nästa mens.
- Den 2:a augusti ska jag ringa AVA. Då öppnar de kliniken igen och då är det perfekt tajming att synka ihop mig med donatorn.
- Prelbokat för insättning är vecka 36. Sen är det bara att hålla tummarna.

Jag är så lycklig och min kära man som faktiskt aldrig dansar tog sig en liten svängom i vardagsrummet. Han är fin.

Att vara donator är det mest tacksamma på jorden. Jag undrar om de som är det egentligen kan förstå hur mycket lycka de bidrar med till världen? Jag kan nämligen inte förklara hur den glädjen och lyckan känns. Finner inte ord.

Lycka, lycka, lycka!

Och många, många kramar till alla därute.
Speciellt till alla äggdonatorer.

4 kommentarer:

  1. Grattis Grattis Grattis!!!

    Äntligen är det er tur!
    Roligt att det vände så snabbt.

    Kram från Tabasco

    SvaraRadera
  2. stort grattis
    känslig

    SvaraRadera
  3. GRATTIS GRATTIS! Åh! Vad roligt!
    Fantastiskt bra, äntligen!
    Du har väntat så. Hoppas lyckan bär dig genom Juli nu så du får koppla av och planera mera!

    Jag skulle ha skrivit tidigare men jag kunde inte.

    SvaraRadera
  4. Massor, massor av tack till er!!

    Vilken obeskrivlig känsla det är. Tänk att någon på jorden, som vi aldrig har träffat, vill hjälpa oss. Helt fantastiskt vänligt är det.

    KRAAAAAM

    SvaraRadera