Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 30 januari 2015

6+2 och VUL

Ja, hörrni. Jag vet knappt vad jag ska säga för min hjärna har stannat.

Visst hittade Fru Gyn en fin hinnsäck och där inne fanns en väldigt liten plupp med ett tickande hjärta. Så vackert!
Jag filmade för att kunna skicka till Fina M som var och lämnade Mini på dagis.

"Satte du in ett ägg?", frågade plötsligt Fru Gyn.
"Näää, två...."
"Ja, du har en till hinnsäck här! Och här är det andra hjärtat."

Hjärtstillestånd. Vi stirrade på varandra.
Jag började skrattgråta. Glad men rädd.

"Den är mindre än den första så vi ska inte dra för stora växlar ännu. Sånt här kan mycket väl tillbakabildas, förstår du. Just nu är det två men den andra är väldigt liten jämfört med den första."

Storleken på den första hinnsäcken indikerade att jag skulle vara i vecka 6+6.
Den andra att jag skulle vara i vecka 5+4. Och, som sagt, Fru Gyn påpekade att vi inte ska ta ut något i förskott. Behålla lugnet lite till. 
Jag ska dit igen den 10/2 och se vad som hänt till dess.

Självklart ringde jag till Fina M direkt efteråt. Han tog det med fattning även om han också blev lite chockad. 
"Ja, vi överlever nog det också!", sa han och skrattade. Fina, Fina M.

Vi får se vad som händer helt enkelt.
Tyvärr glömde jag att filma hjärta nummer två p.g.a. mitt eget hjärtstillestånd, men filmsnutten på ettan bjuder jag i alla fall på. Det är lite skakigt och suddigt, men ändå... Det är den liiiilla tickande pricken längst till vänster, i väggen av hinnsäcken, som är den stora mörka fläcken.
Hcg-värdena? De låg på 1153 och 2432.

När skriver man in sig hos MVC? Jösses, min hjärna fungerar inte just nu...

Filmtajm (hoppas att det funkar):


Många, varma kramar till er alla

19 kommentarer:

  1. Waaaaaaaaaah! Grattis grattis grattis grattis! ��

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Men jag är lite rädd för hur det ska gå med allt... Men det är klart att jag är mest glad! :-)

    KRAMAR

    SvaraRadera
  3. Meeen, massor med grattis!! Jag håller tummarna för att det är två envisa rackare där inne, för tvillingar är magiskt. (Galet jobbigt i perioder, men även om det är dubbelt jobb så är det ju också dubbel glädje och kärlek!)

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag instämmer fullständigt med Sara!

      Radera
  4. Jag sa ju 2!!! Så underbart:)))))

    SvaraRadera
  5. Men jössesamalia!! Grattis <3 <3

    JVJK

    SvaraRadera
  6. Wiiiiiiiiiiiiie!!!
    Vilken lycka - jag ryser och tåras av glädje!! <3

    SvaraRadera
  7. Galet underbart!!! Grattis! Kramar!

    SvaraRadera
  8. Fantastiskt!! STORT GRATTIS!!!

    SvaraRadera
  9. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!! Jag gråter av lycka!! Åh.. Det är underbart med barn. Det är fantastiskt med syskon till Mini och tvillingar är guds gåva till barnlängtande vuxna. Det är underbart!

    SvaraRadera
  10. Hahaha, fantastiskt! Megastort grattis till ett lyckat VUL med pickande hjärtan <3 <3
    /Sara (Bebisfrön)

    SvaraRadera
  11. Grattis underbar läsning jag hoppades oxså att det skulle vara TVÅ mina första ED tvillingar var också olika stora och KUB igår med mina andra ED tvillingpar gick bara bra.Nu njuter vi och hoppas våra graviditeter fortskrider väl!Trevlig helg.

    SvaraRadera
  12. Välkommen till oss tvillingföräldrar. Min ena var ju oxå lite mindre o lite missbildad vid v 6 men det blev tvååring barn av det ändå :)

    Kram

    SvaraRadera
  13. Två stycken barn ska det stå. Dumma autokorrekt

    SvaraRadera
  14. Men åhhh....här faller glädjetårarna, vad UNDERBART!!
    GRATTIS!
    Ska bli helt fantastiskt att få följa er ännu en gång....när är BF?
    KRAM!

    SvaraRadera