Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 16 januari 2015

Kvällstankar

Tröttheten verkar smyga sig på mer på riktigt nu, tror jag. Kan somna stående nästan och samtidigt verkar det som om jag kommer att få lite mer att göra jobbmässigt. Otajmat... Men det ska nog gå vägen.

På måndag ska jag till Fru Gyn. Allt jag behöver är två remisser för blodproven jag ska ta på måndag och onsdag, men hon har ändå bokat in mig på en tid. Undrar om hon ska göra en undersökning? Själv tycker jag inte att det behövs. Hon kan väl vänta tills det är dags för koll om det finns ett hjärta istället? Men det förstås, hon vill kanske kolla att graviditeten sitter på rätt ställe och att det finns gulesäck och annat.
Jag ska inte gnälla, hon är bara noggrann. Och bra!

Åh, jag önskar så innerligt att att går väl den här gången! Nu när vi äntligen fått ägget att fästa så vill jag så klart att det ska bli bra. 
Det är så stort allting. Det är svårt att ta in. När Mini skulle komma så blev jag så organiserad, tänkte på vagn, kläder och barnrum. Den här gången har vi en del av allt det där redan och jag kan inte riktigt samla tankarna på samma sätt.
Men jag har i alla fall laddat ner en gravidapp så att jag kan roa mig lite med att läsa om hur det går där inne.
Och så tänker jag en del på hur vi ska inreda övervåningen. För jag vill att lilla Pillerill ska få ett eget rum från början, precis som Mini fick. 

Idag har jag dock mest tänkt på helgens kalasfirande. Mini blir tre år nästa vecka.
Jösses, vad jag älskar den ungen! Hon är så galet fantastisk!

Kramar

2 kommentarer:

  1. Åh grattis! Ska bli kul att få följa er resa. Hur ser du på det att det kan vara två? Dubbel välsignelse, eller?

    SvaraRadera
  2. Jag har följt dig sedan någon vecka tillbaka bara då jag bestämt mig för att göra samma försök som du på samma klinik och hittade din blogg. Jag åker den 27/2 eller den 2/3, är inte spikat än. Det var såå spännande innan du fick ditt plus! Äntligen! Grattis! Tycker synd om dig som fått utstå så mycket med såå många försök! Du är stark som klarat detta och kämpat på och snart har du din belöning för allt slit! Håller tummarna stenhårt för att allt går vägen nu! Planera på! Själv älskar jag att fundera på olika namn till den lilla knodden i magen,,,spännande! Jag är singel, 43 år, och har förlorat alla mina barn helt i en mycket elak vårdnadstvist med massor av smutskastning! Som domstolen tog till sig! Vill gärna få tips från dig angående min resa till Riga.
    Kram på dig och ta hand om dig nu med ditt/dina små busfrön i magen OCH lilla underbara mini! Har själv en 3-årig liten prinsessa som jag inte får ha kontakt med alls nu för den nya ensamma vårdnadshavaren!

    SvaraRadera