Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 20 januari 2015

Tre

3 år. Jösses.
För tre år sedan kom hon till oss och alla krig tog slut. Världen stod still och allt som hördes var hennes första skrik och våra tårar som droppade mot golvet.
Världen stod still.
Hon var den vackraste lilla bebis jag någonsin sett. Hennes tjocka hår som jag klappade så fort jag var vaken. Hennes spensliga små armar och ben som höll mig fast. Hennes raka lilla näsa som andades ljudligt.
Världen stod banne mig still. Jag lovar.

Vi har krigat lite till men kriget tog faktiskt slut den dagen för tre år sedan. För idag när hon satt vid köksbordet och sjöng och skrattade och berättade om födelsedagen på dagis och alla kompisar, ja, då stod världen still. Det gör den varje dag.
Hon är det vackraste jag känner.
Mini, min underbara Mini, jag älskar dig så fantastiskt mycket.

3 vackra år.

2 kommentarer:

  1. Åh grattis så här dagen efter <3

    SvaraRadera
  2. Fantastisk text! Ohh vad jag unnar er denna lycka. Vore så kul att ses :-) Välkomna till snöiga Västerås!

    SvaraRadera