Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

lördag 31 januari 2015

6+3

Idag har jag varit lite mentalt frånvarande, dels för att jag knappt sovit något och dels för att jag mår konstant illa.
Halva natten har jag googlat på tvillingvagnar, extra stor säng, planerat om huset och varit uppe och kissat samt ätit.
Hela dagen har jag ätit för att mota bort illamåendet. Faktum är att jag upptäckte att det hjälper lite att jag rör på mig också. Men mest oroar jag mig för hur det blir på jobbet om jag ska må illa konstant... Kanske borde börja med Lergigan redan? Pust.

Ja, det är verkligen många tankar nu! Mycket handlar om hur vi får tänka om gällande huset och rummen. Och saker vi måste få klart. Tvättstugan t.ex.. Där måste vi få till en lösning med hyllor, som vi skjutit på ett tag.

Snurrigt, snurrigt....

Och så skickar jag en bamsekram till er alla för era värmande ord och er pepp!

Kraaam

8 kommentarer:

  1. Stort grattis! Jag förstår att det måste kännas omtumlande! Vad säger din man om det hela? Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Han är helt ok med det hela. Vi träffade hans bästa kompis som har en dotter i Minis ålder och ett par tvillingar på 8 månader, förra helgen. Jag tror att det var bra för oss båda, men mest för Fina M som ju älskar barn. Han såg bara hur fina de små är och att det absolut överväger det jobbiga.
    Och så är det ju med barn. Hur det än är så får vi så mycket tillbaka.
    Så Fina M är osedvanligt avslappnad och tar det med ro. Han har redan börjat prata om hur vi ska använda våra rum här hemma. Det känns jättebra!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Det är underbart med tvillingar och nu har vi något stt diskutera på vår lunch! Jag har ju snart 3 års erfarenhet :-)

    SvaraRadera
  4. "Gilla" på den!! Jag kommer att bombardera dig med konstiga frågor, hahahaa!!!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Härligt!
    Jag mår oxå sjukt illa. Ligger konstant. Fruktansvärt frustrerande. Jag är i v 10 nu. Har hört att lergigan och postafen ska en ta endast i nödfall så det vågat jag inte riskera. Har köpt sea band som hjälper lite. Och ut och gå! Lycka till nu med allt!

    SvaraRadera
  6. Tänk vad olika det är! Jag har inte vågar tänka alls på rum eller sängar eller annat. Vi bor litet, men finns det hjärterum så finns det stjärterum :) eller litet å litet, vi har en gård på landet, men fler barn än rum.. Men det tar vi sen, när det behövs..

    SvaraRadera
  7. Lagom till dina tvillingar kommer har ju våra växt ut vagnar o kläder mm. Så du kan ju ärva våra :-).

    Min är ju 6 månader nu, bidrar gärna med det jag kan berätta o tipsa!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Åååh, vad bra ni är som kommenterar en massa vettiga och bra och snälla saker.
    Tack!

    Kram

    SvaraRadera