Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 19 januari 2015

Smådystert

Idag var jag som bekant hos Fru Gyn och fick mina remisser. Jag tog första blodprovet direkt efteråt. Frid och fröjd.
Men det är en sak som gnager i mig lite.
Fru Gyn prisade slemhinnan och jag fick veta att en riktigt maffig sådan hörde ihop med graviditet. Min var 2,2 cm. Megamaffig!
När hon såg hinnsäcken så sa hon ett "jaha, där är den", ungefär. Det kändes som antiklimax så jag frågade om den var liten för tidpunkten. Svaret blev ett "njaaaa, kanske men den behöver inte vara det. Den är drygt 2 mm och det kanske är lite litet."
Ouch... Det lät inte bra i mina öron. 
Jag fick i alla fall en ny tid den sista januari och då bör vi kunna se ett hjärta om allt nu fungerat som det ska.
Innan dess få vi se vad hcg-proverna visar och jag måste säga att eventuella tankar på barntapeter och söta bebiskläder är helt bortblåsta. 
Just nu är livet som vanligt. Som innan ET.
Men utan vin. Lite lagom dystert så där.

Kram

7 kommentarer:

  1. Av någon konstig anledning har mina gratulationer inte fastnat i ditt kommentarsfält fastän jag försökt under flera kvällar. Nu när jag läser ditt inlägg vill jag ändå viska ett Grattis. Ta inte ut någon sorg och oro i förskott vill jag förnumstigt säga - men det är så korkat sagt. Det är som det är och tids nog får vi veta om det är en lillMini som kommer :-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack.snälla!!
    Efter en halv kvälls googlande på hinnsäck så har jag nog nått just den slutsatsen: det är som det är.

    Kramar till dig

    SvaraRadera
  3. Jag tror det går vägen... den lille är kvar- det är en "petit" bäbis bara- alla kan ju inte vara tungviktare ;-) Men... det var bara en? Satte du inte in två? Nyfiken i en strut... ;-)

    Anna i gbg....

    SvaraRadera
  4. Ja.
    Jag fortsätter vara odelat positiv.
    jag vill det.

    1.Först så var Lilys hinnsäck för liten.. Med en vecka eller mer. Det blev ju Lily. Man har inte så noga koll på det där. Det är faktiskt bara en uppskattning. Och du vet ju. Alla graviditeter är olika. Det finns ju inget som är gift i sten någonstans vart man än vänder.
    Det enda som är konstant är avslaget. Undantaget som bekräftar regeln.
    2. Vid ägglossningen när Lily blev till. Dagen efter äl hade jag en slemhinna på fyra mm. Det går ju inte att bli gravid på. Det vet man ju. Men Lily blev tiĺl i den.
    Jag vill bara ge dig lite lite hopp. För jag har hopp.
    Jag är en trött gravidjesus. ; ) alla de jag följde blev gravida. Så nu tar jag i från tårna och önskar allt jag kan. Må du få ett barn till. <3
    Pluspluskram och fästkletkram. Nä. Du får bara pluspluskramen
    nu har jag gjort bort mig tillräckligt för en månad framöver. Hoppas det fick dig att hoppas och le lite.
    Normalkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör bort mig lite till.
      Lilla L kom ju till när jag inte hade haft äl på ett halvår och min sköldkörtel är fortfarande inte normal.

      En Normalkram med hopp och lite glad på.

      Radera
  5. Hej och stort grattis till den positiva nyheten!!
    Jag har följt dig genom åren och träffat dig en gång "anonyma underbara människa" =P.
    Vad jag är glad för eran skull!!
    All lycka nu i graviditeten!
    Kraaam!!

    SvaraRadera
  6. Miljarders tack gör all uppmuntran!!
    Och lyckönskningar!
    Jag blir faktiskt väldans glad över att ni peppar mig.

    Marre, klart att jag kommer ihåg dig! Hahahaa! Hoppas att allt är bra med dig.
    Tack!

    Kramar

    SvaraRadera