Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

lördag 27 februari 2010

Enkelt

Först blir jag arg men sen går det snabbt över.
Livet är större än att bry sig om vad en del människor säger.
Vi som har gått igenom mödan kring barnlöshet, IVF:er, ÄD och allt annat vet ju. Vi går igenom processer som inte alla andra gör. Vi utvecklas på ett sätt som inte alla kan förstå. Bitterhet finns inte för vi vet bättre än så.

Ju mer någon otrevlig lägger sig i, desto lugnare kan jag ibland bli. För jag vet att personen inte förstår och inte kommer att göra det heller.
Jag har mina vänner, jag har mitt underbara liv, jag har mina IVF-kompisar och ÄD-kompisar. Jag har min familj. Jag har allt jag kan begära i mitt liv så jag orkar inte bry mig om de som försöker stånga sig in och förstöra.

Det är liksom inte svårare än så. Så jävla skönt.

2 kommentarer:

  1. Instämmer, men ibland kan det vara roligt att få en sådan person att göra bort sig.

    Man måste få ha roligt med.

    Dessutom så är du så låååångt mycket smartare!
    Personer som är såhär..är så underlägsna både tankemässigt och verbalt.

    Det är svårt att vara så likgiltig alltid när man drabbas av så mycket dumhet på samma gång.

    Det kan stundom roa mig en hel del.

    Jag brukar försöka/sträva att bemöta det med humor. Det är det värsta dom vet :)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Hahahaa! Ja, det brukar ju vara så.
    I det här fallet tycker jag att hon faller på eget grepp. Så kan det vara.

    Jag och maken har faktiskt suttit och skrattat åt hennes hetsiga kommentarer. Speciellt inlägget i min gästbok på FL. Det är ju riktigt underbart när man läst det några gånger!
    Allt blir bekräftat.

    Så livet rullar vidare. Det var bara en liten bugg i systemet.

    Kram

    SvaraRadera