Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

torsdag 18 februari 2010

Hud

Sådär, ja! Nytränad och sista injektionerna innan VUL 3 gjorda.

Jag har upptäckt en sak med injektionerna som är lite märklig. I förrgår var det helt plötsligt jättesvårt att få in nålen i huden. Tänkte inte så mycket mer på det efteråt men igår var det samma sak. Idag var det jättesvårt. Jag får verkligen ta i ordentligt. Det gör faktiskt lite ont för första gången. Lite mer rejält så där...
På stället jag tog Orgalutran igår är det ett jättestort blåmärke. Det är nog för att jag fastnade med nålen halvvägs och inte tordes trycka till ordentligt. Tur att det inte är bikinisäsong.
Det är samma sak när jag ska dra ut nålen. Huden sträcks ut som en pyramid, följer med och vill inte släppa nålen. Det ser lite obehagligt ut och dessvärre så känns det inte så skönt.

Varför blir det då så här? Det har inte varit så tidigare, bara de sista tre dagarna. Kan det vara så att huden förändras av hormonerna? Det är ganska möjligt. Jösses, om huden förändras av hormonerna så kan jag bara tänka mig hur det ser ut på insidan. Då förstår jag hur det är möjligt med alla dessa humörsvängningar. Hur som helst, jag blir lite nyfiken på det här så jag ska försöka att komma ihåg att fråga läkaren om det imorgon. Märklig grej.

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar