Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 23 februari 2010

Vanlig

Vilken otroligt vanlig dag. Jag hade nästan glömt hur en sån är. Ganska kul faktiskt.

Idag har vi kikat på resan över till Åbo och naturligtvis blir det Finlandsfärja. Huga!
Genast börjar jag tänka på tv-serien "Färjan". Så vi har bestämt att vi ska kosta på oss en dyr hytt som ligger långt bort från fulla fån som försöker ragga på allt som rör sig. För jag har enorma fördomar avseende de där båtarna. Förresten tror jag inte att det är fördomar. Jag har åkt de där båtarna två gånger i mina unga dar och jag har faktiskt sett hur det kan vara. Så här ska bokas hytt i någon hög (d.v.s. ett däck högt över vattenlinjen, hihihi) klass. Det blir en dyr resa men så får det vara. Jag vill inte ha trista minnen från fyllisar i samband med vårt första läkarbesök i vår ÄD-process. Så petig är jag.
Eller så stannar vi i hytten och kramas hela resan över. Tjohoo!

Vad jag ser fram emot det här.

Kram på er

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Istämmer åter. De där båtarna har en hög läskighetsfaktor. Det är jätteskönt att det finns alternativ.Så nu kan undvika dom bäst det går.

    När i tiden blir det av?

    Som vanligt, massa omtanke!

    SvaraRadera
  2. Tackar för instämmande! Det blir nog en intressant resa. Får återkomma med tips om hur man undviker resan. Förutom att man inte ska köpa en biljett då...

    Det blir i slutet på april. Raj, raj, raj!
    Undersökningen tar 1,5 timme. Sen blir det båt tillbaka på kvällen.

    Kram och en massa omtanke tebax!

    SvaraRadera