Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 15 februari 2010

VUL 2

Äntligen en normal undersökning utan chocker.
Några äggblåsor har poppat upp. En sisådär 4-5 stycken. Läkaren tyckte att det såg bra ut och påpekade att "Nu ska vi bara se till att de inte spontansläpper. Vi vill styra när de ska lossna." Ett snabbt blodprov och sen vänta på att de skulle ringa och meddela hur jag ska fortsätta kuren.
Kl 14 ringde de.
Jag ska fortsätta med 450 enheter Menopur samt en spruta (0,25 mg) Orgalutran varje kväll t.o.m. torsdag. Nytt VUL blir det på fredag morgon och sen får vi se vad som händer. Läkaren trodde att en ägglossningsspruta blir först på lördagen men han kunde så klart inte säga något med säkerhet än.

Det känns otroligt skönt att veta att allt är som det ska. Sakta men säkert känns det som. Jag påpekade också att jag inte känner någon som helst biverkan som förra gången. Det var inget jag skulle oroa mig alls över. Att inte känna något i det här läget är bara bra för då vet man med säkerhet att inget dåligt händer i alla fall. Tjohoo!

Så jag och bästisen får ställa in vår beräknade fjällenresa ytterligare en gång. Men det gör inte det minsta.

KRAM där ute

3 kommentarer:

  1. Det låter lovande!!! Vad glad jag blir för er!

    Kram

    Caroline29

    SvaraRadera
  2. Tack så hjärtligt! Det känns riktigt bra än så länge.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Tittut!

    Jag hoppas det blir ett litet önskeägg för er med nu!

    Skickar en driva med fyrklövrar som ligger innanför dörren på fredag när du kommer hem :)

    SvaraRadera