Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 17 augusti 2010

Allvarligt

Så bra inlägg här!!!

Jag blir så förbannad när jag får höra folk som använder orden "Du vet inte hur det är att ha barn!". Fly tokförbannad.

När man är 19 och vill ha barn så kanske man inte förstår. Jag är 40 år, är full med empati, har passat många barn, har en lillebror jag alltid tagit hand om (ja, jag torkade bajs när jag var 5 år), jag har vänner med barn, jag har fantasi och inlevelseförmåga och jag är inte helt dum i huvudet. Jag förstår att barn kan vara enerverande, inte sova, vara sjuka och alldeles för livliga när man inte vill vara det själv. Men så är det. Varför kan inte en del föräldrar bara förstå det?
Att folk dessutom kan säga sånt som "Du vet inte vad du ger dig in i" till någon som längtar efter barn och har haft sitt barn som tar sina sista andetag på bröstkorgen, så blir jag riktigt, riktigt sur. Vem, VEM i hela fridens namn kan vara så känslolös? Vilken idiot.

Nej, skärpning på er därute. Tänk en liten sekund innan ni hasplar ur er tramsigheter. Ta era barn och ert liv på allvar.
Du som har barn, vet du EGENTLIGEN hur det är att ha barn?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar