Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 17 augusti 2010

Och förresten....

Måste tillägga att jag tycker att det är nedvärderande mot barnen att säga sånt som "Du vet inte vad du ger dig in i". Precis som det är en farsot man har fått.
Det är helt och hållet självvalt att ha barn och dina barn avgudar dig. Du är deras moderskepp. Det är dig de ser upp till.

Visst kan man som förälder få gnälla lite men bara för att barn är jobbiga ibland så ska de väl inte få ha såna kommentarer hängandes i ryggen av sin egen förälder. Jag får nämligen en bild av att den förälder som säger så har något av följande:

- Sjukt jobbiga barn (och vem beror det på om det inte beror på någon sjukdom....)
- Sjukt dålig humor (stackars barn)
- Noll empati (stackars barn)
- Ingen som helst koll på vad livet går ut på (stackars barn)

Förmodligen är det dock det senaste alternativet...

Så, nu fick jag hetsa ur mig lite. Tack!

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar