Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

söndag 8 augusti 2010

Planera...

Vi har pratat om att resa till sol och värme i februari. Jag har bott i Australien innan jag träffade min man och jag vill visa honom detta multikulturella land. Helst vill vi åka dit i tre veckor. Det behövs om man ska ha tillräckligt med tid att i alla fall hinna se en millimeter av landet.
Men så blir det lite läskigt. Det här med att planera.
Först tänker vi:
"Då är vi i femte månaden ungefär. Ja, då kan vi resa dit utan risk i graviditeten."

Sen tänker vi:
"Men tänk om det inte går vägen med ÄD då? Ja, men då har vi ingen graviditet att ta hänsyn till utan kan unna oss en resa. Det behöver vi nog då."

Och till sist tänker vi:
"Men, om det inte går vägen med ÄD direkt så kanske vi kör igen i november. Det innebär att februari är tredje månaden i graviditeten och då ska man nog inte flyga. Eller?"

Så där hålls det på. Allt vi vill ha är lite semester. Men det är såååå svårt att planera tiden. Samtidigt så har vi inte planerat det senaste året för IVF:er och ÄD tar all vår tid och prioritering.

Så vi bokar ingen resa. Inte än. Det får bli i slutet på september i så fall. Då vet vi mer.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar