Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 23 augusti 2010

Medicinboll-situps, pust!

Hur kan jag må så toppen idag när allt var så deppigt häromdagen? Dessa hormoner... Allt går till ytterligheter på något sätt. Svårt att beskriva men det är faktiskt irriterande. Så det var extremt bra att gå och träna!
Jag lovar att en del energi kanaliserades ut i fula träningsmaskiner istället. Mina spagettiarmar ser numer inte bara ut som spagettisar utan känns även som det. Kokt spagetti. Och så ska kulmagen bort... Jag och maken sitter med fötterna mot varandra, lite böjda ben och så kastar vi en medicinboll mellan oss. När man tar emot den ska man ha den ovanför huvudet och gå ner bakåt till golvet hela vägen och sen upp igen genom att kasta bollen lätt till den andra. Fy, tusan vad magen får jobba!! Och min goa make kastar lite väl hårt ibland (han är ju trots allt starkare än jag, spagetti-arm-kvinnan...) så idag flög jag baklänges ner i golvet, hahahaaa!
Det smarta alternativet (eftersom min make inte heller tänkte liksom...) hade varit att jag istället släppt bollen. Men så långt kan jag visst inte tänka när jag är helt slut och svettig.
Hursomhelst, det är kul nu när jag äntligen kommit igång! Och det är kul att träna med min bästaste make. Han är bra på sånt.

Och om inte annat så är det ett utomordentligt tidsfördriv i 13 dagar till.

Gonatt-kramar till alla

1 kommentar:

  1. Vad skönt att ni gör roliga saker tillsammans!

    Och att allt är på g. Jag räknar dagarna med dig. Nu är det inom räckhåll. Soon. Bara några dagar kvar!

    SvaraRadera