Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

söndag 8 augusti 2010

Mensskrälle

Vad är detta? Igår kväll var mensen slut. Idag är den absolut inte där längre.
En dag. En liten skruttdag. Ska det vara så? Ska det det? Ska det? (Läses med Sverker Olofssons röstläge...).

Ok, jag SKA ringa AVA imorgon eftersom jag skulle meddela dem när jag får mens. Då ska jag fråga om det är normalt med mens en dag efter tabletterna.
Kanske "exploderar" mensen idag och så kommer det en syndaflod istället. Igår var kanske bara en "förvarning"... Ja, jag kan i alla fall inte göra så mycket mer än att bara existera. Suck.

Det jag stör mig mest på är dessa känslomässiga upp- och nedgångar. Inte för att mens i en dag är en nedgång. Snarare än oro. Men ändå.
Jag tror att det är det jag avskyr mest med IVF:er och ÄD. Det känslomässiga som med hormonbehandling ibland ger mig känslosvall som är jobbiga att hantera. Och är det inte det så är det en lite molande oro som finns där hela tiden. Att det är något fel eller att behandlingen ska misslyckas.
Tänk, så tänkte jag knappt vid den första IVF-behandlingen. Nu är det annorlunda. Nu vet jag hur ledsen jag kan bli. Nu tar jag inte ut en enda sekund av lycka i förväg. Jo, förresten, det gör jag nog men då gläds jag bara i just den stunden. Jag tror absolut inte att allt ska gå vägen. Det törs jag inte.

Så nu när mensen strular så kommer den där molande oron tillbaka. Den sitter i huvudet och mal och det kommer den att göra till imorgon när jag pratat med AVA.

Söndagskram åt alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar