Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

lördag 7 augusti 2010

Nu!

Oj, oj, oj! Tiden har bara runnit iväg!

Jobbade på igår och åkte in till stan för en middag med en kompis. Maken och ytterligare en kompis dök upp lite senare. Vi satt och pladdrade och drack vin och hade det så trevligt hela kvällen. Sista sommarnatten kändes det som. Även om det inte är det. Men det kändes så.

Jag vaknade tidigt i morse och var så rungande trött. Varför vaknar man då? Kroppen är märklig.
Jag släpade mig ut till toan och så högg det till lite i magen. "Skumt. Är jag sjuk?"
Nej, då. Jag hade bara glömt hur det kändes att ha mens. Tjohoooo!!!! Där satt den! Äntligen.... Allt är som planerat. Mensen kom äntligen. Sist jag hade mens var 31:a maj. Det är mer än 65 dagar sen. Som jag har väntat.
Nu är nästa längtan till den 16:e då jag ska mäta slemhinnan och sedan den 18:e då jag börjar med Progynon (östrogen) som ska bygga upp slemhinnan. Den behövs så att embryot ska fastna ordentligt.

Jösses, jag kan inte förstå att vi är så nära. Låt nu allt fungera. Snälla. snälla, snälla...
snälla...
snälla...

kram

1 kommentar:

  1. Hej! Du har en Award att hämta hos mig, om du vill ha den.

    http://annkatrin-mindagbok.blogspot.com/2010_08_01_archive.html#3139319661486339268

    SvaraRadera