Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 27 augusti 2010

En bra dag

Dr Ma tog pulsen på mig som vanligt.

-"Du är trött", sa hon på sin kinesiska brytning (som för övrigt kan låta lite som när man pratar med bebisröst ibland). "Jättetrött?"
-"Ja, jo... jag somnade nästan på väg hit faktiskt", svarade jag. För jag ville bara sova när jag satt i Söderledstunneln på väg till Dr Ma. Det var så mörkt och mysigt i tunneln.
Dr Ma bara skrattade.

Jag tror att jag är trött av ren anspänning. 10 dagar kvar. Ska det fortsätta så här finns det risk för att jag somnar vid själva införandet av embryot. Jag kanske t.o.m. snarkar. Då får min man skämmas... För det har inte jag vett till.

Innan behandlingen sa jag också att jag absolut INTE skulle dricka alkohol. Alkohol motverkar ju östrogen. Men det är tur att man är människa för vi har ju faktiskt den funktionen inbyggd i oss att vi kan ändra oss om vi vill.
Jag gillar viner. Jag tycker verkligen att det är kul med vin. Bortsett från att man kan bli vääääldigt glad av vinet i sig. Jag tycker liksom att vin är lite intressant. Men jag är långt ifrån någon vinexpert eller vinsnobb. Jag bara gillar att prova olika sorter och försöka lära mig lite.
Just därför är det aptrist att inte ens ta ett glas när behandlingen pågår. Jag är ju inte ens gravid! Så ikväll så tar jag ett glas vin. Busigt värre. Så jag bröt min plan. Så kan det gå.

Jag har också förstått att det inte är långt kvar tills jag måste avstå ännu fler saker. Därför har jag bokat lördagen den 4:e september för mig. Jag ska bada, jag ska bada bastu, jag ska göra ansiktsbehandling, jag ska äta ostar, jag ska dricka vin (bara ett eller två glas), jag ska äta prosciutto, jag ska äta fiskar (vilka som helst) och jag ska...ja, jag ska göra och äta allt man inte får göra eller äta när man är gravid helt enkelt. Maken hakar på som sympatisör. Det kan inte bli bättre. Vilken bra dag det kommer att bli!

Nu ska jag krama på maken.

Kramas ni med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar