Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 11 februari 2011

Elavtal

Vi har fått hem en bekräftelse på det nya elavtalet.
Eftersom vårt förra ettårsavtal med skit-Fortum (tänker aldrig mer ha med dem att göra annat än för nätavgiften) gick ut nu i januari så var det dags för nytt. Fina M skulle fixa det men eftersom detta 15-minutersjobb tog flera månader att ladda inför (tjong på dig, M! Hehehee.) och inget hände, så tog jag saken i egna händer.
Surfade in på elskling.se och hittade ett kanonbra avtal på ett år hos en elleverantör. Signade upp oss och skickade in anmälan om byte. Avtalet fixat. Bra!
Eller inte... för när jag såg bekräftelsen i min mailbox så såg jag att jag kanske utförde uppdraget lite väl fort. Avtalet hamnade på tre år.
Så nu hoppas jag att elpriserna stiger som bara fasiken de närmaste tre åren så att vi får känna på känslan att ha gjort en bra deal i tre år. Sen får priserna gärna rasa.
Om inte annat så för att bespara mig hånflin från min fina M i tre år.

kram

2 kommentarer:

  1. Haha! Hoppas det blir så att du vinner :D

    Kram på dig!

    Och hälsa maken om du vill! Från oss båda här.

    SvaraRadera