Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 18 februari 2011

Halvvägs

Avapportering.

Sophiahemmet: - Nej, bara ett blodprov gör vi inte.
Carl von Linnékliniken: Ska ringa tillbaka idag (kan ju hoppas att de gör det den här gången)
Aleris (idioterna jag pratade med igår): sköterskan jag pratade med idag kvittrar fram att provet kostar 150 kronor. Men Bitte, för tusan!!!! Det är väl inga pengar att prata om!??!?!!! Herregud. Sköterskan tyckte att jag ska ringa Bitte igen och be henne skriva en remiss utan läkarbesök. Det är ju ingen behandling vi begär... Precis, fina sköterskan. Plus till henne! På måndag kan jag få tag i Bitte och då ska hon få veta att hon lever. Hon ska svettas när hon skriver remissen. Jag har förberett ett brev till ägarna på Aleris.... om jag inte får som jag vill.
MVC: - Nej, du måste vara inskriven för att vi ska kunna göra något. Din husläkare begår tjänstefel om hon inte kan ge dig en remiss. Byt husläkare om du inte får en blodgruppering. Tack för medhåll, MVC!

Min privata gynekolog har inte telefontid idag...

Uppdatering kommer på denna hysteriska saga.

Kram

4 kommentarer:

  1. oj vilken jobbig kamp du är inne i nu. styrkekram till dig!! verkar helt galet att ingen kan/vill hjälpa till.
    har du kollat "samarbetsläkarna" som finns med på fertilitetsklinikernas hemsidor? t ex cvl om ni har gått där. det kanske kan vara en väg?

    ang blodgrupp var det ingen som ens tog upp det när vi gjorde ÄD, så jag har inte fäst vikt vid det. har ngn läkare sagt till er att det har betydelse? det är ju såklart bra att veta vad man har, vilken jag o mannen vet.
    men när du fick missfall då, förlåt att jag påminner dig, men när jag fick mitt missfall o de såg att jag var rh- fick jag en "antispruta".

    SvaraRadera
  2. Jo, men CvL är ju en av dem jag ringt till nu två gånger... Väntar ju på att de ska ringa.

    Och det är AVA i Riga som ber om detta. Det används för att matcha med donatorn för att i möjligaste mån försöka undvika just missfall.
    I Sverige görs inte sån matchning alls. Utomlands är det däremot ofta standard.

    Kram

    SvaraRadera
  3. hej igen
    menade inte att du ska ringa cvl utan försöka med någon av samarbetsdoktorerna som finns i sthlm el nära dig:

    http://linne.se/samarbetsdoktorer/

    ok verkar vettigt av ava i riga.
    i finland gör de det inte. som du redan vet såklart.

    SvaraRadera
  4. Ahaaaa! Är visst snurrig nu. Lite mycket att hålla reda på. Tack! Det sa de inget om imorse när jag ringde...
    Hmmm, deras sida funkar inte i mobilen. Den enda läkare jag ser är en kille i Bandhagen. Kan ju prova med honom i och för sig.
    Just det, ska ringa Strandkliniken också och se om jag kan bli skinnad där också.

    Tusen tack för hjälpen!
    Kram

    SvaraRadera