Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

söndag 13 februari 2011

Överleva

Svullen i nedermagen. Jag gillar inte Progesteron. Inte som vaggisar i alla fall (det kanske inte finns som något annat). Yeak! och svullet.

Tänk om båda embryona dör när de tinas? Då blir jag ledsen. Så klart. Och otroligt frustrerad. Tror jag.
Nej, de ska överleva. I alla fall ett av dem. Så är det bara.

Och det blir en lång dag av väntan imorgon... Båten går inte förrän på kvällen. Gissar at jag överlever det. Bara embryona överlever tiningen.

Kramas därute!

5 kommentarer:

  1. Är det vanligt att de inte klarar tiningen? Känner med din oro, men hoppas verkligen att det går bra! Tänker mycket på dig vännen...... Försök sova gott i natt :) Kramar

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag sov faktiskt hela natten. Det trodde jag inte att jag skulle göra.
    Ja, upptiningen är en ganska kritisk process för att de ska överleva. Så visst händer det hyfsat ofta att en del embryon inte överlever då. Vid vårt förra FET dog ett embryo men då hade vi tre kvar i frysen så de tinade upp ett till.
    Nu har vi bara två kvar. Mardrömmen vore om inget av dem klarar upptiningen.
    Men nu ska jag inte tänka på det. För jag kan ändå inte påverka det.

    Tack igen!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Det är synd att man inte kan provtina dem innan man börjar behandlingen.. Då skulle man slippa undra. Idag och imorgon håller vi alla tummar, tår och tassar här hemma

    SvaraRadera
  4. Ojoj vad jag håller tummarna!

    SvaraRadera