Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

onsdag 21 juli 2010

Artiklar

Och min vana trogen så surfar jag runt då och då för att hitta mer information om äggdonationer. Jag lir glad när de uppmärksammas och det verkar faktiskt som att det skrivs om det lite, lite mer än förr.
I juli har DN skrivit två artiklar i ämnet och i juni förra året skrev samma journalist om samma ämne. Kul och intressant läsning! Klicka på länkarna nedan.

"Många känner inte till att de kan hjälpa andra"

"Barnlösa tvingas köa i år för ägg"

"Europeisk fertilitetsturism kartläggs"

("fertilitetstursim" - Vilket jäkla ord! Det låter som att det är ett rent nöje att åka till andra länder för att få den hjälp man hellre vill ha hemmavid...)

Artiklar som skrevs tidigare än så skrevs 2004 så visst har det blivit en förbättring!
Bra att det skrivs om det. Ju mer det uppmärksammas, desto fler donatorer!
Så tipsa gärna med ett inlägg om ni har någon bra artikel på lut.

KRAM i solen

2 kommentarer:

  1. Intressant läsning om "fertilitetsturism".

    Kram Tabasco

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det!?
    Jag gillar att få lite statistik så att man har ett hum om hur många det handlar om som gör/tar emot donationer.

    kram

    SvaraRadera