Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 26 juli 2010

Prommis

Eftersom jag helt saggat ihop till en heffaklump under sommaren så bestämde jag mig idag för att ta upp träningen igen. Det är nog alldeles lagom bra att gör det om jag nu ska bli gravid. Och så vill jag springa Stockholm Halvmarathon nästa höst.

Jag började försiktigt med en rask promenad på 5,88 km som tog 59 min 16 s. Och hur vet jag nu detta? Ja, jag laddade ner RunKeeper till mobilen. Den mäter allt och visar på skärmen tillsammans med en karta som visar vart man går. Allt kan sparas och man kan lägga till kommentarer själv. Kanonkul!

När jag kom hem gjorde jag "plankan" tre gånger á 30 sekunder. Det är jobbigare än man tror... Målet är tre gånger á 60 sekunder (till att börja med).

Hmmm, jag kanske skulle starta en separat träningsblogg? Inte med mer tips än att jag registrerar vad jag gör de gånger jag tränar. Som en dagbok som man kan följa om man vill. Äsch, jag får se om jag gör det...

Nu är det bara 2,5 timme kvar tills jag nått mitt lilla "medicinerings-delmål". Tjohooo!


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar