Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 26 juli 2010

Gay

Tänk, jag orkade släpa mig in till stan igår kväll och det var så fantastiskt trevligt!

Jag och maken åt middag med en nära vän till mig och hans kompis, på Patricia.
För de som inte vet så börjar idag Pridefestivalen i Stockholm så vad annat än att äta på Stockholms bästa gayklubb på söndagarna i glada vänners lag dagen innan.
Patricia är en båt som ligger vid Slussen i Stockholm. I ärlighetens namn så har jag bara varit där på söndagar förutom två gånger på fredagar. Jag går aldrig mer dit en fredag eller lördag. Usch, riktigt sliskigt ställe då! Men söndagarna är lugna, trevliga och maten har jag aldrig varit missnöjd med. Deras fajitas eller oxfilén "is to die for".

Vi hade i alla fall otroligt trevligt. Åt gott, drack vin och pladdrade till 23:30 då vi åkte hem. Lite runda om fötterna men det var det värt.

Det var jobbigt när klockan ringde 8:00 för att påminna mig om att det var dags att ta Primoluten. Det första jag tänkte på var att kl 15:00 är det dags för Procrensprutan! En liten "milstolpe" känns det som. Efter det är det bara att fortsätta med Primoluten t.o.m. 30/7 som är nästa milstolpe i resan mot en liten bebis...

Är det inte härligt att ordet "gay" inte bara betyder homosexuell på engelska utan faktiskt också munter/glad? Extra passande just nu tycker jag.

Kram på er därute!

2 kommentarer:

  1. Tack för titten =) Du har en trevlig blogg du med. Hoppade runt lite och läste om dig och vad du går igenom, hoppas bara att ni lyckas snart. Hur lång tid får man vänta på ett ägg?? Min syster har gått igenom det ni ska gå igenom, och för henne gick det bra, men jag minns inte att hon fick vänta så länge =(

    Håller alla tummar och tår för er =)

    SvaraRadera
  2. Tack!!

    Vi har väntat sedan den 19:e februari i år och då har vi ingen egen donator att bidra med tyvärr.
    Vi gör vår ÄD på en privatklinik i Åbo, Finland där väntetiden är kortare än i Sverige, som har en väntetid på 1-2 år. Men då är det via landstinget och man måste vara under 40 år vilket jag inte är. I Sverige finns det också bara en privat klinik (Umeå) som gör ÄD och då är väntetiden ca 3 år...

    Vad intressant att din syster gjort samma sak! Vilket sammanträffande för så många som gör ÄD är det ändå inte.

    kram

    SvaraRadera