Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 5 juli 2010

Elefant

Så var helgen över och på jobbet är det galet mycket att göra. Förmodligen för att alla vill rensa upp i jobbhögen och gå på semester. Jag inkluderad.
Snart kan jag äntligen vänta vidare på mensen och ha det riktigt skönt under tiden. Inte fokusera på jobb. Hurra!

Inget har hänt än med andra ord. Skittrist! Den skulle ha kommit på midsommar. Jag kan bara konstatera att vi fortsätter på vårt förrådsbygge och fortsätter att invänta mensen som aldrig vill komma. Vad gör vi annars?


Ja, vad gör vi om jag inte får mens på hela juli? Tänk om donatorn inte kan senare? Och "tvinga" fram mensen med hjälp av hormon går ju inte eftersom AVA har stängt i juli och jag vill inte göra något på eget bevåg liksom...

Det enda jag kan göra är att försöka att inte tänka på det. Men hur lätt är det? Det är precis som när man säger till någon:

"Du, tänk INTE, absolut INTE på en lila elefant!"

Klart att man genast börjar föreställa sig hur en lila elefant ser ut. Om inte annat så tänker man garanterat på en elefant.

Min mens är i alla fall lika feg som en elefant. Den gömmer sig när den är i närheten av en mus...

Kram på er

2 kommentarer:

  1. Jag har ätit en elefant..i vindruvor.
    Jag är så mätt.

    Jävla skitmens. Man får svära nu faktiskt.
    Kan du bli full då? Jag brukade få den när jag blev full. :) Det är det sämsta tips jag har men det sista.

    Jag är en annan idag så du kanske inte ska lyssna på mig :)

    Jag vet att det är typ omöjligt. Men vad kan man då hitta på som gör att du tänker på något annat? Du behöver ett projekt som du tycker är roligt och så bizzy att det inte finns rum för något annat. Välgörenhet? Pyssel?

    "Hitt på nå" (dalmål från mowgli-filmen)

    SvaraRadera
  2. Hahahaa! Elefant som elefant liksom...

    Bra tips! Det var länge sedan jag var riktigt full. Nu har jag ju en riktigt bra anledning i alla fall. Får se om jag dyker upp här på fredag kväll och skriver på fyllan, hehehee...

    Ska seriöst överväga ditt tips för jag börjar bli desperat. Mensskrälle.

    Projekt har jag konstant hela tiden jämt. Det kanske är så att jag INTE ska ha ett projekt...hihihii...

    KRAM

    SvaraRadera