Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

torsdag 1 juli 2010

Relativitetsteori del 2

Undrar hur en dagslända upplever väntan?
Att ha ett liv långt som ett dygn och relatera det till en livstid för människan borde sannolikt vara jämförbart. Jag menar, tre år för mig kanske är som en hundradels sekund för en dagslända men för dagsländan upplevs den hundradelen som lika lång som jag tycker att tre år är. Vem vet? Lite filosofi såhär på kvällskvisten är alltid nyttigt.

Men då kan man undra hur en elefant som lever ca 60 år, upplever en graviditetstid på 22 månader....

Kramas eftertänksamt!

PS. Ingen mens än men det kanske ni redan har gissat?
Med så utflippade tankegångar så märks det ganska tydligt att jag är uttråkad av att vänta så nu ska jag krama på maken! DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar