Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

torsdag 22 juli 2010

Dr Ma

Den 19:e februari hade jag bokat tid hos Dr Wang, en akupunktör med det eminenta förnamnet Joda.

"May the force be with you."

Yeah, right. Samma dag innan akupunkturen, åkte jag på VUL hos CvL. Det var då min värld rasade samman. Och det var då vi ställde oss i kö för ÄD. Det var en hemsk dag.

Idag är vi äntligen på gång och jag bestämde mig för att gå till en annan akupunktör. Jag struntar i "the force" och kör mitt eget race helt enkelt. Så idag var jag hos Dr Ma.
Jag har läst en del om henne i IVF-sammanhang så jag tror att hon kan sin sak. Och det var skoj att vara där.
Nålarna gjorde inte så väldans ont utan det kändes mer som små änkestötar. Pyttesmå.
De nålar som satt nästan i ljumskarna, men mer på magen (livmodern/njurarna?) kopplades till en ytterst svag ström som pulserade. Ni vet, som i Abtronic-reklamen på tv. Nu får jag säkert grymma magmuskler på köpet, hahahaa! Not!

Det var i alla fall en angenäm upplevelse och jag ska tillbaka dit på tisdag.
Jag fick också med mig några konstiga örter som jag nu håller på att göra ett avkok på. Det luktar urrrk men vad gör man inte! Det kanske renar min själ också.

Kramar i solen!

5 kommentarer:

  1. jag hade hört om dr nei,alltså för akupunktur.Från mars som min värld rasade för mig har ringt o alltid det ska första dagen på mensen eller när det är min första dag på mens då svarar hon inte.vad säger hon då,jag vill så gärna prova o vad kostar den?
    tack känslig

    SvaraRadera
  2. *sjunger' on the train, on the train*

    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Hej känslig!
    Ja, jag hade också hört om Dr Nei men det verkade ta sån faslig tid att få komma till henne och så hade jag läst om Dr Ma.
    Dr Ma tog emot inom några dagar och när jag kom dit var det först konsultation. Hon tog puls, tittade på tungan och frågade om varför jag var där. Sen blev det behandling. Den tog ca 45 minuter och kostade 420 kronor.
    Hon rekommenderar att jag ska gå två gånger i veckan. Huga! Mycket pengar blir det men jag får se hur jag gör. Man kanske kan göra behandlingen en gång i veckan också.

    KRAAAAM

    SvaraRadera
  4. Hej
    Tack ,jag ska ringa henne imorgon också.jag har semester en vecka kvar,så tänkte jag passa påo kanske får tid.Hur går det med medcinen och allt?
    känslig

    SvaraRadera
  5. Låter som en bra idé! :o)

    Jodå, jag knaprar på med mina piller. Längtar framåt i tiden dock...

    Kram

    SvaraRadera