Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 27 februari 2015

Mer samlad

Alltså, ni är så himlans goa allihop! Jösses, vad vore jag utan er?
Jag är så innerligt tacksam över era otroligt fina kommentarer, stöttande mail och även sms. Stort TACK!

Det känns också bättre nu när jag fått sova och det är en ny dag. Jag längtar lite till KUB den 12/3 för då tror jag att jag nog kan fokusera på ettan, den som hade en stor hinnsäck redan från början.
För min största minnesbild just nu är den på den stilla och lite suddiga som inte blev mer. Det känns lite orättvist mot den levnadsglade kullerbyttepaltingen. 
Så jag vill ha en ny minnesbild. En med BARA den levande. Så att jag kan ta den gamla minnesbilden till arkivet.
Det blir bra, tror jag.

Tänk vad vi får leva med ibland. Det är konstigt hur mycket som händer i allas liv utan att jorden slutar snurra. Här sitter jag på jobbet och ingen vet, allt snurrar på som vanligt. Märkligt. 

Om jag ska se lite framåt så kan jag berätta att det stramar lite ibland. Speciellt när jag vänder mig i sängen. Det känns som att det drar i ligamenten ungefär och jag gissar att det är just det som händer. 
Jag mår inte så illa längre och kanske beror det delvis på att hormonnivåerna gått ner en del. Förmodligen.
Äter jag dock inte i tid när jag blir hungrig så mår jag pyton. Och fet mat fungerar bara inte. Igår t.ex. så åt jag en laxgratäng med massor av grädde i. Jag åt försent och slevade i mig för att inte må illa. Det var knappt att jag kunde äta eftersom det var så fet mat men jag var verkligen tvungen att få i mig maten.
Jösses, vad jag mådde dåligt efteråt! Illamåendet stannade kvar men nu berodde det på den feta maten istället så jag fick lägga mig på soffan och vila.
När vi var hos BM så berättade jag att jag inte kan äta lax längre och hon frågade om vi hade problem med gallan i släkten. Lax är nämligen så fett och sånt gillar inte magar som har känslig galla och finns det i släkten så brukar det ibland visa sig just när man är gravid.
Jag har ingen aning hur det är i vår släkt men jag tycker att det var intressant information.
Och så är det visst sjukt mycket järn i pumpafrön! Jag ska knapra såna som godis i fortsättningen, moahahahaa!

Fredag. Det känns också bra för jag känner att jag vill vara hemma och vara ifred lite. Leka med Mini, gå till hennes gymnastik, städa lite, möblera lite, planera lite och landa.

Nu blir det lunch och sen är det skidstafett som gäller. Jag och en kollega ska kolla på SVT Play direkt, lägga fötterna på skrivbordet och äta godis då.
Såg ni Kalla igår!? Hon är ju brutal! Vilken kvinna! Hon är min idol just nu. 

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar