Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

torsdag 26 februari 2015

UL:et

Det blev blandade känslor där på britsen... Den ena tvillingen har börjat tillbakabildas och det fanns ingen aktivitet alls. Det känns lite sorgligt men samtidigt så vet jag så väl att det är något jag inte kunde påverka i alla fall. Naturens gång.
Så är det bara. Och det hade nog hänt för någon vecka sedan skulle jag gissa. Den var så liten och inte så tydlig.

Barnmorskan flyttade raskt över fokus till det andra lilla pyret som var "perfekt", som hon uttryckte det. Vi kunde se hjärtat, huvud, mage armar och ben tydligt. Helt fantastiskt! Och medan vi tittade en gång till på den andra som inte är längre, så sprattlade pyret runt och slog volter. "Titta på mig! Titta vad jag kan! Fokusera på mig istället", såg det ut som hon/han ville säga. Det var faktiskt lite sött.
Jag började gråta av lycka, men kanske var det lite av sorg också? Jag vet inte. Jag tror det var av lycka. Jag blev lite överväldigad av att allt var så välutvecklat på den som levde. Det såg ut som en liten bebis redan! 
Barnmorskan var så förstående och tröstande och hon var så bra på att vara positiv och glad. Det var bra.

Lite moloken blev jag men är absolut och mest lycklig! Det var så skönt att få se en ny liten kärlek där inne. Så vackert!

Och den 12/3 är det dags för KUB. Jag lämnade blodprover imorse. Vi är på bana.

Bjuder på bild även om den är lite suddig.


En riktigt orättvisande bild är det nog allt, för vi såg allt mycket tydligare.
Men det gör inget! För vi ska få bli föräldrar igen. Tjohoooo!

Kramar

11 kommentarer:

  1. Jag beklagar verkligen :(
    Men grattis till pyret!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och tack!
      Det känns lite konstigt. Blandat.
      Men är så klart glad!

      Kram

      Radera
  2. Grattis till aktivt litet pyre! Så tråkigt att det inte blev som ni trodde men äntligen ett syskon till Mini! Så efterlängtat. Men självklart kan du/ni sörja det som inte blev.. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack!
      Mycket märklig känsla det här...

      Kram

      Radera
  3. Underbart att se pyret, ett livligt pyre!
    Men tråkigt att ena inte blev. Tillåt dig sörja, och att glädjas! ❤️
    Jag ska på ul på måndag, har haft ont, som ägglossningsvärk, och när vi har sex gör det jätteont. Jag är i v 12+4 nu, och bm försökte få in en tid till mig idag eller imorgon men de har så fullt. Så på måndag.... Och så ska jag ta det lugnt. Inte lätt med en 1,5 åring här hemma! Jag får ont när jag lyfter hen, och när jag anstränger mig.
    Förlåt att jag skriver en hel novell här, behövde väll skriva av mig. Jag har ingen annanstans att skriva. Och jag är så orolig nu. Fy :(
    Många kramar till dig! Och njut av din sprattlande stjärna i magen ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter jobbigt! Så självklart får du ventilera här!
      Hoppas verkligen att det går bra på måndag. Och att du orkar stå ut till dess.

      Många kramar!

      Radera
  4. Grattis till pyret som växer! Jag förstår dig så väl, dina blandade känslor. Jag är också äntligen gravid efter mitt första ÄD-försök. Jag är gammal, 48,5 när jag blev gravid i november, och har i te så stor chans atthinna skaffa syskon. Vi väntade först trillingar (!), men hjärtat började aldrig slå på en av dem. Vid 6+4, två dgr innan julafton fick vi beskedet att vi väntade tvillingar och två hjärtan slog. Fantastiskt tyckte jag (är enäggstvilling själv). Gick hela julen och tänkte på mina tvillngar och kanske att det var lämpligare med två än tre. Sörjde inte så mkt att det inte blev tre, tänkte på riskerna. MEN sedan vid koll 8+4 väntade jag "bara" en. Kände orecis som du, blandade känslor, så ledsen, men ändå så glad för den som levde och fortf lever. Det tog mig ett tag att komma över sorgen och förlusten av tvillingen. Nu är jag sååå glad för den som finns i min mage och jag har kommit över det mesta av sorgsenheten. Den kommer bara ibland. Är idag i 16+0. Kram och lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh, vad fin du är som delar med dig! Tack!
      Nu blev jag faktiskt alldeles tårögd. Jag kommer nog att tänka på den där lilla ett tag till men jag vill verkligen inte glömma hur glad jag blev av att se den andra slå kullerbyttor.
      Verkligen märkliga känslor inombords!

      Kram

      Radera
  5. Jag har varit med om samma, Rebecka började som tvilling. I v.15 såg vi på ul att 2an slutat växa nånstans i v.13. Det är en konstig känsla då man är så ledsen samtidigt gör det inget då man faktiskt är gravid.

    Kramar KarroBarro

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du delar med dig!
      Det gör det faktiskt lite lättare att veta att jag inte är ensam. Inte för att jag trodde det, men ändå...

      Kram

      Radera
  6. <3 och stora kramar av både glädje och sorgsenhet <3

    SvaraRadera