Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 15 juli 2011

Fördomar och könsroller

Nu är vi äntligen i Amsterdam hos en av mina bästa vänner. Jag blir så glad varje gång jag träffar honom!! Vill bara krama om honom konstant. Så bra är han. Och så har han sjuk och ironisk humor. Me like!
Han och Fina M stod i köket och pratade om vad de skulle handla för mat. Frågan om middag kom upp. A, min vän, ropade på mig och frågade vad vi skulle ha till middag. "Jag vet inte", svarade jag. De fortsatte diskutera där ute i köket.
En stund senare kommer de in i sovrummet där jag ligger och vilar (tröttheten har visst återkommit) och vi pratar lite till innan de ska bege sig till affären.
"Vad ska vi äta till middag?", frågar jag i tron att de kanske bestämde något när de stod i köket och planerade.
"Det vet vi inte", svarar A. "Sånt ska man alltid fråga kvinnan om", säger han gravallvarligt. "Annars blir inget gjort."
Eftersom A är homo så kan jag liksom inte låta bli...
"Det kom ju från rätt person. Då kan det inte bli mycket gjort när du och din kille ska handla eller bestämma något.", slänger jag ur mig.
"Näe, varför tror du att mitt kylskåp är helt tomt för?", ler han stort. "Tur att du kom hit!"

Ååh, han är underbar! Hahahahaaaaa!

Kram

2 kommentarer: